خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تفکیک آیین نامه ارتقا از آیین نامه تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی
شرایط و نحوه ارتقا و تبدیل وضعیت هیات علمی وزارت علوم

تفکیک آیین نامه ارتقا از آیین نامه تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم اعلام کرد: ارتباط میان آیین نامه ارتقا با آیین نامه تبدیل وضعیت قطع می شود و از این طریق امتیازات مربوط به رتبه علمی در تبدیل وضعیت اساتید تأثیرگذار نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه به طور متوسط سالیانه ۲۵۰۰ عضو هیات علمی جذب می‌شود، گفت: باتصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب اعضای هیات علمی بر اساس آیین‌نامه ارتقاء نخواهد بود.

رضوان‌طلب با بیان اینکه مبنای بسیاری از اقدامات ما برای تبدیل وضعیت اساتید آیین نامه ارتقاء است، افزود: آیین نامه ارتقاء جدیدی که در سال ۹۵ مصوب شد کار را برای اساتید جهت دسترسی به مرتبه بالاتر علمی مشکل‌ کرده بود؛ چراکه تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه‌ها به آیین نامه ارتقاء گره زده شده بود و این امر موجب دشواری در ارتقاء اساتید شده بود.

وی اضافه کرد: این امر اضطراب و ناامنی را در میان اساتید ایجاد کرده بود؛ چرا که فرد در مرتبه رسمی آزمایشی بوده و به دلیل آنکه نتوانسته بود امتیازات لازم را کسب کند بعد از مرحله پیمانی از ادامه همکاری با وی صرف‌نظر می‌کردند که این مساله زندگی وی را دستخوش چالش و بحران می‌کرد.

رضوان طلب با تاکید بر اینکه در این زمینه درخواست‌های زیادی برای رسیدگی به این موضوع ارجاع شد، ادامه داد: زمانی که ما با این بحران‌های روحی مواجه شدیم به دنبال راه علاجی برای آن شدیم که در این راستا با همکاری اعضای هیات امنا و هیات‌های ممیزه، معاونت آموزشی و رییس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهادی را رفع این چالش برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات این پیشنهاد خاطر نشان کرد: بر این اساس پیشنهاد شد که ارتباط میان “آیین نامه ارتقاء” با “آیین نامه تبدیل وضعیت” قطع شود و از این طریق امتیازات مربوط به رتبه علمی در تبدیل وضعیت اساتید تاثیرگذار نباشد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد از دو هفته قبل به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، یادآور شد: این اقدام رضایتمندی زیادی را در میان اساتید ایجاد کرد؛ چراکه در گذشته قبل از اینکه اساتید بتوانند رتبه دانشیاری را در هیات ممیزه کسب کنند، نمی‌توانستند رسمی قطعی شوند ولی در حال حاضر به طور متوسط اساتید می‌توانند با حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کف امتیازات دانشیاری،‌رسمی قطعی شوند و نیازی ندارند که هیات ممیزه آنها را دانشیار کند.

رضوان طلب اضافه کرد: ما در هیات‌های جذب، کارگروه بررسی توانمندی علمی اساتید را داریم و برحسب ضوابطی که دارند و با سهولت بیشتری امتیازات افراد و عملکرد پژوهشی آنها را محاسبه می‌کنند و در صورتی که فرد موفق به کسب امتیازات لازم (حداکثر ۱۱۰امتیاز برای دانشیاری) شود، با تبدیل وضعیت وی به عنوان رسمی قطعی شدن موافقت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این روش کار ارتقاء اساتید با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد، افزود: این آیین نامه به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

یک دیدگاه

  1. با سلام ممنون از همه کسانی که این کار را انجام دادند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *