خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ضرورت تصحیح آیین‎نامه ارتقای اساتید

ضرورت تصحیح آیین‎نامه ارتقای اساتید

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر این‎که آیین‎نامه ارتقای اساتید نیازمند تصحیح است، گفت: این آیین‎نامه را مجلس تصویب نمی‌کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه “مناظره” رادیو گفت و گو با موضوع چرا دانشگاه ما تحول ساز نیست؟ و با حضور اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید هدف گذاری در آئین نامه ارتقا ایجاد انگیزه در افراد باشد، یادآور شد: زمانی که می خواستیم چاپ مقاله را در کشور اضافه کنیم خیلی ساده در آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی آوردیم که هرکسی می خواهد دانشیار شود این تعداد مقاله بنویسد و یا هرکسی می خواهد فارغ التحصیل دکترا شود باید این تعداد مقاله چاپ کرده بشود وگرنه اجازه دفاع داده نمی شود و خیلی راحت یکسری هدفگذاری هایی کردیم و یکدفعه پیشرفت خوبی در چاپ مقالات داشتیم ولی در زمینه فناوری و مباحثی مثل کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان موفق نبوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه آئین نامه ارتقا نیازمند تصحیح مجدد است، مطرح کرد: این آیین نامه را مجلس تصویب نمی کند، بلکه شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای آخرین بار تصویب کرده است. انتظار داریم این آیین نامه تصحیح شود و تا جایی که امکان دارد بر روی مباحثی مثل نوآوری، کارآفرینی و تکنولوژی و حل مسائل کشور استوار شود و اساتیدی که در این زمینه کار می کنند باید مورد تشویق بیشتری قرار بگیرند. یکی از درخواست های مجلس از وزارت علوم این بوده و پافشاری می کنیم که این اتفاق بیافتد.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *