خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تلاش برای افزایش جذب هیأت علمی زنان در دانشگاه‌ها

تلاش برای افزایش جذب هیأت علمی زنان در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم گفت: سعی ما این است که نسبت هیأت علمی زنان به مردان را افزایش دهیم، برای همین پرونده‌های جذب هیأت علمی زنان را راحت‌تر پذیرش می‌کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: به دلیل توصیه وزیر علوم در گذشته که باید کاری کنید نسبت حضور اعضای هیات علمی خانم در دانشگاه ها افزایش یابد، مرکز جذب وزارت علوم نسبت به متقاضیان جذب هیات علمی خانم، حساسیت مثبت دارد.

وی ادامه داد: برخی از پرونده‌ها وجود دارند که اگه متقاضی آن، آقا باشد، جواب مثبت داده نمی شود ولی درصورت تقاضای خانم ها جواب مثبت داده می شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به صحبتهای اخیر مشاور زنان وزیر علوم درباره وجود مانع برای جذب زنان در دانشگاهها افزود: اگر چنین بحثی مطرح شده که در پذیرش متقاضیان جذب خانم در هیات مرکزی وزارت علوم مقاومت می شود، خلاف واقع است.

وی درباره اینکه اخیرا اعلام شده، دانشگاه ها در پذیرش اعضای هیات علمی خانم مقاومت می کنند، افزود: بعید می دانم دانشگاه ها در پذیرش و جذب اعضای هیات علمی خانم مقاومت کنند چون این دید، دیدی نیست که ما احتمال بدهیم بین افرادی که در دانشگاه ها به عنوان هیات اجرایی حضور دارند وجود داشته باشد.

حجت الاسلام رضوان طلب افزود: البته در نشست روسای دانشگاه ها مطرح کردیم که هیات جذب مرکزی وزارت علوم به پرونده های جذب اعضای هیات علمی خانم با دید مثبت می نگرد.

وی درباره نسبت اعضای هیات علمی خانم به آقا در دانشگاه ها گفت: آمار دقیقی نداریم اما نسبت تعداد اعضای هیات علمی خانم به آقا در دانشگاه ها قابل قبول نیست، ما در بررسی های پرونده های جذب متقاضیان خانم، سعی مان این است که این نسبت را افزایش دهیم برای همین پرونده های جذب هیات علمی خانم را راحت تر پذیرش می کنیم.

به گزارش مهر ، اخیرا، الهه حجازی، مشاور امور زنان وزارت علوم با تاکید بر اینکه قوانین برای اشتغال زنان در پست‌های مدیریتی دست‌وپا گیر است،‌ گفت: دانشگاه‌ها برای جذب بانوان در چارچوب هیات علمی مقاومت می‌کنند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *