خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » کمبود هشت‌هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
میزان جذب هیات علمی 97 - 98 وزارت بهداشت

کمبود هشت‌هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از نیاز این وزارت‌خانه به هشت‌هزار عضو هیأت علمی در نتیجه توسعه رشته‌های تخصصی، فوق تخصصی و افزایش مقاطع دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر سیدعلی حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز پزشک در سبزوار گفت: ‌«آموزش‌های بالینی در رشته‌های پرستاری، مامایی و پزشکی نیاز بیشتری به جذب هیات علمی دارد.»

او ادامه داد: «هم اینک ۱۸ هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت فعالیت دارند. چهار هزار نفر آنها از اعضای هیات علمی متعهد به خدمت هستند که تعهدات قانونی پس از فراغت تحصیل را در دانشگاه‌ها طی می‌کنند.»

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: «ظرف چهار سال اخیر بطور میانگین هر سال هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی جذب شده‌اند. امسال نیز هزار و ۵۰۰ نفر جذب هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شوند.»

او افزود: «همچنین به منظور تحول و نوآوری آموزشی، موضوع بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها مطرح است و ظرف سه سال گذشته گام‌های بزرگی در این مورد برداشته شد. دانشگاه‌های ایران نسبت به پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف اقدام کرده و همکاری خوبی با دانشگاه‌های اروپایی و ایرانیان خارج از کشور برای تبادل اعضای هیات علمی برقرار شده است.»

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *