خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » درخواست ۴هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد جهت انتقال یا مأموریت

درخواست ۴هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد جهت انتقال یا مأموریت

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال حدود ۴هزار عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای مختلف، درخواست انتقال یا مأموریت خود را در سامانه‌ای مخصوص ثبت کردند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه بررسی درخواست‌های انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: امسال حدود ۴ هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای مختلف، درخواست انتقال یا ماموریت خود را در سه گروه به صورت از «واحدهای استانی به تهران»، یا جابه‌جایی «داخل تهران» و یا جابه‌جایی «بین استان‌ها» در سامانه‌ای مخصوص ثبت کردند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ادامه داد: این درخواست‌ها با توجه به شرایطی که در حوزه معاونت آموزشی از نظر حداقل‌های فعالیت‌های آموزشی وجود داشت و اعلام هم شده بود، بررسی شدند. با انجام بررسی‌ها مشخص شد که تعداد قابل توجهی از متقاضیان، اصولا شرایط لازم برای انتقال یا ماموریت را ندارند و جواب مثبتی به تقاضای آنها داده نشد.

وی افزود: دو موضوع در بررسی و پاسخگویی به درخواست‌ها بسیار مهم و مورد توجه بود؛ اول اینکه مهم برای دانشگاه، نیاز واحدهای مختلف و جلوگیری از رکود فعالیت‌های آموزشی در آنها بود اما با این تعداد درخواست، بسیاری از واحدها از نظر تعداد هیات علمی و ارائه دروس خود دچار مشکل می‌شدند.

رهایی ادامه داد: موضوع دوم این است که دفتر گسترش آموزش عالی به ازای تعداد عضو هیات علمی، مجوز رشته به دانشگاه داده است بنابراین طبیعی است که با جابه‌جایی اعضای هیات علمی، آن مجوزها هم زیر سوال می‌رفت. به این دو دلیل امسال بررسی درخواست‌ها با توجه و دقت زیادی انجام شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: بنابراین با این دو فرض درخواست‌ها بررسی و نتایج آنها اعلام شد. «انتقال بین استانی»، بخشی بود که بیشترین پذیرش را داشت و درخواست اعضای هیات علمی در این بخش با سهولت بیشتری قابل پذیرش بود.

وی درباره درخواست‌های هیات علمی برای انتقال به تهران هم با صراحت تصریح کرد: اما بخشی که بیشترین درخواست را داشته است، درخواست انتقال یا ماموریت از واحدهای مختلف به سمت تهران بود.

رهایی خاطر نشان کرد: ولی با توجه به اینکه در تهران هم تراکم عضو هیات علمی وجود دارد و هم غالبا این جابجایی باعث می‌شد بسیاری از کلاس‌های درس در واحدهای استانی بدون استاد بمانند و تعطیل شوند؛ چیزی که هم از سوی دانشجویان و هم از سوی مسئولان قابل پذیرش نیست که سطح کیفی در واحدهای استانی کاهش یابد و دانشجویان بلاتکلیف بمانند؛ بنابراین در این بخش طبیعی است که مسئولان دانشگاه سخت‌گیری‌های لازم را داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: تمرکز اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در بررسی درخواست‌‌های انتقال یا ماموریت اعضای هیات علمی، این بوده که انتقال از شهرستان به تهران بسیار محدود باشد.

وی اضافه کرد: برای پاسخ مثبت دادن به درخواست انتقال از شهرستان به تهران دو اصل مهم در نظر گرفته شده است، اول اینکه در واحدها واقعا آن نیاز وجود نداشته یا اینکه مجوز رشته دانشگاه آزاد با شرط حضور آن افراد نبوده است. با رعایت این دو اصل دانشگاه آزاد اسلامی با درخواست‌ اعضای هیات علمی و انتقال یا ماموریت‌ آن‌ها در واحدهای استان تهران موافقت کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: آنچه که با عنوان معیار اصلی در بررسی درخواست‌های متقاضیان مطرح بود، عدم رکود و تعطیلی کلاس‌های درسی در واحدهای استانی بود که حتی مورد تایید خود اعضای هیات علمی هم نیست. بنابراین در حد متعارفی که هر کدام از واحدها و رشته‌ها از نظر فعالیت‌های آموزشی دچار اشکال نشوند، با درخواست‌های موافقت شده است.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *