خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ آیین‌نامه فعالیت‌های علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور

ابلاغ آیین‌نامه فعالیت‌های علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه فعالیت‌های علمی اعضای هیأت علمی این دانشگاه اظهار کرد: آیین‌نامه فعالیت‌های علمی بستر مناسب‌تری برای ارتقای اعضای هیأت علمی و توسعه کیفی فراهم می‌آورد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل فراهانی ضمن بیان این مطلب، از تصویب آیین نامه فعالیت‌های هیات علمی طی دو مرحله، در شورای دانشگاه و هیات امنا خبر داد و گفت: این آیین نامه در گروه های متعدد، کارشناسی، تدوین و در مدت ۱۶ ماه، مطالعه، تایید و در نهایت تصویب شده و در این هفته به کل استانها و ستاد ابلاغ شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه این آیین نامه از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ لازم الاجرا بوده و کلیه آیین نامه های مغایر لغو شده است، افزود: آیین نامه فعالیت های علمی دانشگاه به شکلی جامع، زمینه فعالیت اعضای هیات علمی و مدرسان را در ۲ حوزه مهم آموزش و پژوهش شفاف سازی و تبیین کرده است.

وی با اشاره به مزایای آیین نامه جدید فعالیت های علمی تاکید کرد: قریب ۴۰ فعالیت در ۱۲ رده برای هر عضو هیات علمی در دانشگاه پیام نور پیش بینی شده که اعضای هیات علمی می‌توانند با بهره مندی دقیق از ظرفیت‌های این آیین نامه زمینه ارائه خدمات علمی تر و ماندگارتری را برای دانشگاه فراهم آورند و همین طور بستر مناسب تری را برای ارتقای خود ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اگر اعضای هیات علمی از ظرفیت های این آیین نامه آگاهی کاملی داشته باشند به طور قطع در آینده هیچ عضو هیات علمی نخواهیم داشت که دغدغه عدم تکمیل موظفی داشته باشد.

دکتر فراهانی، جهت دهی اعضای هیات علمی به سمت انجام فعالیت های علمی علاوه بر آموزش را یکی از مهم ترین اهداف دانست و اظهار داشت: این آیین نامه در ساماندهی و انسجام کلیه فعالیت های آموزشی – پژوهشی ، مدیریتی و فرهنگی اعضای هیات علمی نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در ادامه افزود: با اجرای این آیین نامه، اعضای هیات علمی از این پس می توانند تا ۳۰ درصد فعالیت های خود را از طریق فعالیت های پژوهشی، تالیف، انجام امور مطالعاتی، تولید محتوای الکترونیک، طرح سئوالات، ویرایش علمی متون و چندین مورد فعالیت علمی دیگر تکمیل نمایند و در شرایط خاص نیز می توانند با تایید معاونت آموزشی تا ۵۰ درصد از سایر زمینه های علمی به جز آموزش، بهره‌مند شوند.

وی با عنوان اینکه همواره عادت به تغییرات جدید در همه امور نیازمند صرف اندکی زمان است، گفت: اساتید دانشگاه پیام نور لازم است توجه نمایند که اهتمام به اشراف به آیین نامه و آگاهی از حقوق خود، آنان را در روند ارتقاء و ترفیع و تبدیل وضعیت مطمئن خواهد کرد چرا که در آیین نامه ارتقاء نیز از عضو هیات علمی علاوه بر آموزش، سایر امور مثل پژوهش،مدیریت و انجام فعالیت های فرهنگی مورد انتظار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور با مطالعه دقیق آیین نامه به جزئیات حقوق علمی خود و زمینه های تاثیرگذاری در رشد و اعتلای دانشگاه وقوف بیشتری یابند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *