خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » معرفی ۱۴ استاد دانشگاه برای گذراندن دوره پسادکتری صنعتی

معرفی ۱۴ استاد دانشگاه برای گذراندن دوره پسادکتری صنعتی

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم گفت: ۱۴ استاد دانشگاه و دارنده مدرک دکتری برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی و پسادکتری صنعتی معرفی شدند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم با اشاره به آیین نامه برگزاری دوره پسادکتری صنعتی، هدف از این آیین‌نامه را گسترش هرچه بیشتر همکاری های بین دانشگاه و صنعت، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات بخش صنعت، ارتقاء توانمندی‌های علمی و دانش کارکنان بنگاه‌های اقتصادی و کمک به افزایش توان و مهارتهای علمی متقاضیان فعالیت در مراکز آموزش عالی در محیط واقعی تولید عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه طرح پسادکتری صنعتی، کلیه اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قبل از جذب در دانشگاه‌ها می‌توانند از یک فرصت مطالعاتی یکساله در بخش صنعت برخوردار شوند که این اتفاق، آشنایی هرچه بیشتر این فارغ التحصیلان را با بخش صنعت به دنبال خواهد داشت.

احمدی در ادامه با اشاره به شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی و پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری اظهار داشت: بر اساس این شیوه‌نامه اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه به جای اینکه فرصت مطالعاتی شش تا ۹ ماهه در خارج از کشور بگذرانند از یک فرصت مطالعاتی یکساله در بخش صنعت بهره مند خواهند شد.

وی افزود: تاکنون از سوی وزارت صنعت ۸۰ اولویت و از سوی وزارت علوم نیز ۲۰ اولویت در حوزه پسا دکتری ابلاغ شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۲ طرح پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی فی‌مابین دانشگاه و صنعت به مرحله اجرایی رسیده است.

احمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه ما طرح کارآموزی در صنعت را بعنوان یکی دیگر از طرح‌های ارتباط صنعت با دانشگاه از طریق ثبت نام در یک سامانه مشترک پیگیری کرده‌ایم، گفت: این بدان معنی است که دانشجویان ما در طول دوره تحصیل خود برای مدت حدود سه ماه بایستی یک دوره صنعتی را طی کنند و این خود باعث می شود که دانشجویان یک شناخت نسبی از بخش صنعت پیدا کنند.

احمدی با تاکید براینکه، ارتباط بخش صنعت و دانشگاه تنها محدود به رشته‌های صنعتی و بخش صنعت نخواهد بود، از برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم به منظور برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها و سایر رشته‌ها از جمله علوم انسانی خبر داد و گفت: این طرح نیز در قالب کارآموزی است که بر اساس آن دانشجویان رشته‌های غیرصنعتی از جمله علوم انسانی برای گذراندن دوره کارآموزی به برخی دستگاه‌های اجرایی و نهادها معرفی خواهند شد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *