خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » جذب سرباز هیأت علمی از میان پیام‌آوران بهداشتی استعداد درخشان

جذب سرباز هیأت علمی از میان پیام‌آوران بهداشتی استعداد درخشان

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: درصدی از پیام‌آوران بهداشتی که استعداد درخشان نیز هستند به صورت سرباز هیأت علمی جذب می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای ارتقای نخبگان و استعدادهای درخشان علوم پزشکی کشور گفت: با آغاز برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی موضوع ارتقای استعدادهای درخشان از مواردی بود که در این برنامه ها بدان توجه شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از استعدادهای درخشان و نخبگان به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت یاد کرد و افزود: این سرمایه ها با ورود در عرصه های مختلف نظام سلامت می توانند منشاء تحولات چشمگیر و ارتقای حوزه های مختلف سلامت کشور باشند.

وی بهره برداری از ظرفیت نخبگان را مستلزم رصد و شناسایی این افراد و همچنین برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی، مهارت و دانش این افراد در ابعاد مختلف، از جمله مهارت های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی ذکر کرد و گفت: در این بین پیام آوران بهداشتی از جمله نیروهایی هستند که در بدنه نظام سلامت ارائه بخشی از خدمات سلامت به جامعه را بر عهده دارند.

دکتر لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی از پیام آوران بهداشتی جزو استعدادهای درخشان علوم پزشکی کشور هستند و باتوجه به تجربه ای که در مدت ارائه خدمات به عنوان پیام آور کسب کرده اند، می بایست برنامه ریزی شود تا از تجربه و استعداد ایشان در نظام ارائه خدمات استفاده گسترده تری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برهمین اساس پیشنهادی مبنی بر جذب درصدی از پیام آوران بهداشتی، که استعداد درخشان هستند، به وزیر بهداشت ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر همین اساس طی نامه ای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد که افراد واجد شرایط در دانشگاهها شناسایی و در کمیسیون ویژه استعداد درخشان دانشگاه بررسی شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر لاریجانی تصریح کرد: منتخبین کمیسیون ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه ها به همراه رزومه کامل به معاونت آموزشی وزارت بهداشت معرفی می شوند و پس از بررسی های بیشتر و طی مراحل قانونی، به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع معرفی خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه افراد منتخب به صورت سرباز هیات علمی جذب می شوند، گفت: هدف این است که افراد با استعداد و تجربه بیشتر وارد نظام ارائه خدمات کشور شوند و در سطوح بالاتری در نظام سلامت از خدمات ایشان استفاده شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *