خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در آینده نزدیک در پی اعتراض اساتید

تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در آینده نزدیک در پی اعتراض اساتید

به دنبال تجمع اساتید دانشگاه پیام‌نور طی روزهای گذشته، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در آینده نزدیک خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در جهت ارتقا این دانشگاه و تقویت ماموریت آن است.

وی افزود: امیدواریم با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور زمینه رشد این دانشگاه بیشتر فراهم شود.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه غیرحضوری است و ما معتقدیم که با این رویکرد مورد حمایت قرار گیرد.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک قرار است اساسنامه این دانشگاه تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اساتید دانشگاه پیام نور طی روزهای گذشته به دلیل اعتراض به تغییر اساسنامه این دانشگاه تجمع کرده اند.

این اعضای هیات علمی معترض سپس به طرف حوزه‌ ریاست دانشگاه راهپیمایی کرده و از «علی اصغر رستمی ابوسعیدی» رئیس دانشگاه پیام نور خواستند تا پیام اعتراض آنها را به گوش دست ‌اندرکاران در وزارت علوم برساند.

در چند روز گذشته مباحثی مبنی بر طرح وزارت علوم برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور منتشر شده که باعث ایجاد نگرانی‌ها و اعتراض‌هایی در میان کارکنان و دانشجویان این دانشگاه شده است.

به گزارش مهر، یک مقام مسئول در وزارت علوم دراین خصوص گفت: در راستای ارتقاء موسسات آموزش عالی در برخی از موارد، براساس نیازها، ضرورت ها، اهداف و توسعه دانشگاه ها و یا تغییر ماموریت آنها نیاز به تجدید نظر در مواد اساسنامه وجود دارد.

وی ادامه داد: مطابق اختیارات قانون اقدامات لازم و مقتضی انجام می پذیرد. این امر به صورت طبیعی در ادوار مختلف در اغلب دانشگاه ها بارها و بارها انجام گرفته است.

بنابراین گزارش، وزارت علوم تاکنون در چند مرحله به دنبال تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور بوده است و طی هر مرحله با توجه به عدم موضوعیت و عدم طرح در ارکان دانشگاه از دستور خارج شده است.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *