خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » استخدام نیروهای حق‌التدریس پیش از سال ۹۰ در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

استخدام نیروهای حق‌التدریس پیش از سال ۹۰ در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: ۷۰۰ نیروی حق‌التدریس که قبل از سال ۹۰ در این دانشگاه مشغول فعالیت بوده‌اند، به استخدام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای درمی‌آیند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر شمس در نشست خبری که در ساختمان مرکزی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برگزار شد، به تشریح اهداف و برنامه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پرداخت.

برنامه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای توانمندسازی اعضای هیات علمی

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای درخصوص برنامه این دانشگاه برای توانمندسازی اعضای هیات علمی و کارکنان نیز گفت: ما برای این اقدام نیازمند بررسی وضعیت موجود از لحاظ مهارتی هستیم تا براساس آن ظرفیت‌های بالقوه و ناشناخته را بشناسیم و در نهایت با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

کمک مجلس برای حل مشکل ۳۵۰۰ نیروی قراردادی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

دکتر شمس خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس در سال جاری نگرش خوبی را به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای داشته است مشکلی که در مجموعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بخصوص در حوزه هیات علمی و بخش مدرسین وجود دارد این است که تعداد ۶۰۰۰ پرسنل فعال در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای حدود ۱۸۶۰ نفر در کادر اداری فعال هستند و مابقی نیروهای آموزشی محسوب می‌شوند. متاسفانه از این تعداد ۳۵۰۰ نفر از نیروهای این دانشگاه بالغ بر ۲۷ سال است که به شکل قراردادی کار می‌کنند. خوشبختانه این معضل با رایزنی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی انجام شد به زودی رفع خواهد شد.

استخدام نیروهای حق‌التدریس پیش از سال ۹۰ در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

به گفته وی، تعداد ۷۰۰ نفر از نیروی انسانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیش از ۷ تا ۱۰ سال است که به شکل حق‌التدریسی مشغول فعالیت هستند که خوشبختانه این معضل نیز در لایحه برنامه ششم توسعه رفع شده است. براساس آن مربعین حق‌التدریسی بیش از سال ۹۰ به استخدام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در می‌آیند.

دکتر شمس میزان سرانه اعضای هیات علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های دیگر عنوان کرد و گفت: به طور کلی تعداد ۲۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که سه هزار هیات علمی و مدرس مشغول آموزش این دانشجویان را برعهده گرفته است. یکی از برنامه‌های ما این است که سرانه اعضای هیات علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیز افزایش پیدا کند که این مساله نیز به زودی حل خواهد شد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. باسلام اگر بنابرسال ۹۰ باشه ۹۱یا۹۲که چهارالی پنج سال سابقه دارن باید چهارماه ۲تومن بگیرن که میشه یه ترم . لطفاً در خصوص سالش یکم بیشتر فکرکنین . فکر نکنم بقیه به این حقوق راضی باشم . ۲۷سالمه تا اونجایی که اطلاع دارم استخدامی تو فنی حرفه ای مشکله که بهش واقفین . ۳سال دیگه میشه ۳۰سالم که اون موقع نمی‌تونم جذب بشم . جالبه خیلی جالبه . اگه تاقبل ۹۲باشه بهتره . ۴سال سابقه کافیه . ۴سال هم واقعا عمر آدمیزاد هست . سپاسگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *