خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای جذب اعضای هیأت علمی به عنوان مکمل توسعه تحصیلات تکمیلی

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای جذب اعضای هیأت علمی به عنوان مکمل توسعه تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نزدیک به دو هزار پرونده جذب هیأت علمی این دانشگاه در هیأت اجرایی در دست بررسی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته چند اقدام خوب داشته است که یکی از آنها توسعه تحصیلات تکمیلی بود که این اقدام دارای چند حسن بزرگ است که یکی از این حسن‌ها بومی‌سازی پذیرش دانشجو بوده است.

وی اضافه کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد به معنی واقعی بومی‌گزینی اتفاق افتاد و این مسئله سبب شد مشکلات فرهنگی در عمل کاهش یابد و به خانواده‌ها بسیار کمک شد زیرا خانواده‌ها علاقمند هستند که فرزندشان در کنار خانواده تحصیل کند و برای تحصیل به مسافت دوری نروند که این مسئله اتفاق افتاد و بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد که صلاحیت توسعه تحصیلات تکمیلی را داشتند این اقدام را انجام دادند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد عنوان کرد: یکی از عوامل مهم حوزه فناوری و تولید علم در هر جامعه‌ای وجود تحصیلات تکمیلی است که به عنوان نیروی جوان کارآمد و پژوهشگر می‌تواند به دانشگاه، صنعت و جامعه کمک کند که این اتفاق در دانشگاه آزاد رخ داد و نتیجه آن به خصوص در چند سال آینده در کشور بیشتر نمایان می‌شود.

حسین‌زاده لطفی گفت: همچنین بخش عمده‌ای از داوطلبان علاقمند به تحصیلات تکمیلی در صورتی که امکان تحصیل در کشور برایشان فراهم نشود به کشورهای دیگری می‌روند و در کشورهای درجه یک،‌ دو و سه تحصیل می‌کنند که قطعا درصد بیشتری هم به کشورهای درجه سه آسیای میانه و آسیای شرقی می‌روند و کشورهای آنها با پول خانواده‌های ایرانی آباد می‌شود که ممکن است مشکلات فرهنگی نیز در این دوری مسافت رخ دهد ولی با توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور خودمان از بروز این مسائل جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد:‌ البته قطعا یکسری مشکلات در توسعه تحصیلات تکمیلی وجود دارد که یکی از آن‌ها کم بودن اعضای هیأت علمی است ولی جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد در چند سال گذشته سبب ترمیم برخی مشکلات شد و برنامه‌های دیگری نیز برای جذب اعضای هیأت علمی داریم که می‌تواند مکمل توسعه تحصیلات تکمیلی باشد.

حسین‌زاده لطفی با اشاره به توجه ویژه دانشگاه آزاد به جذب اعضای هیأت علمی گفت: ما حدود پنج هزار نفر عضو هیأت علمی در دوره قبل تثبیت کردیم، نزدیک به دو هزار نفر پرونده در هیأت اجرایی در دست بررسی است و برای جذب سه هزار نفر نیز فراخوان دادیم که هنوز این فراخوان تکمیل نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت:‌ در مجموع بیش از ده هزار نفر جذب استخدام خواهیم داشت و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر هم در سه سال گذشته ارتقا یافتند و در جلسات متعددی که در سال ۹۵ از سوی هیأت ممیزه دانشگاه ازاد تشکیل شد بیشتر پرونده‌ها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و فرایند بررسی پرونده‌ها در هیأت ممیزه به کمتر از سه ماه تقلیل یافت.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *