خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » روند افزایشی جذب اعضای هیأت علمی خانم در دانشگاه‌ها

روند افزایشی جذب اعضای هیأت علمی خانم در دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روند حضور بانوان به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ها رو به افزایش است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش مهر، دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: اوضاع زنان بعد از انقلاب اسلامی بسیار خوب شد.

وی ادامه داد: در ستاد انقلاب فرهنگی که بعدها به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر نام یافت، مباحث زیادی در خصوص زنان و از جمله تحصیل زنان مطرح و بحث شد. ورودی دانشگاه‌ها سهمیه‌بندی شد که حداقل ۵۰ درصد آن به زنان اختصاص یابد و خیلی از رشته‌هایی که زنان نمی‌توانستند در آن شرکت کنند، برای ورود آنان مجاز شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده، دغدغه اساسی است که در جمهوری اسلامی مطرح است و وزارت علوم باید نقش بیشتری در ارتقای زنان در عرصه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

فرهادی تصریح کرد: حوزه زنان در وزارت علوم بیش از یک گروه است و این شامل اساتید خانم، کارکنان خانم و دانشجویان دختر می‌شود که ما باید برای دانشجویان دختر برنامه‌های خاصی داشته باشیم و برای همین از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که مشاور امور زنان داشته باشند که مسائل خانم‌ها توسط این مشاوران حل شود.

وی اظهار کرد: نهضت خوابگاه‌سازی ویژه خواهران توسط خیرین آغاز شده است. همچنین در بحث هیأت علمی خانم حضور بانوان به عنوان هیأت علمی رو به افزایش است. حدود ۱۶ درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، خانم هستند که شاید دلیل کم بودن آنها این باشد که متقاضی کم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید پژوهش‌های مربوط به امور زنان از جمله حضور زنان در عرصه‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها افزایش یابد. باید در دانشگاه‌ها بر روی توانمندی زنان دانشجویان کار شود تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

فرهادی افزود: وزارت علوم از برنامه‌هایی که در حوزه زنان در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد، حمایت می‌کند.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

۲ دیدگاه

  1. درود
    ضمن تشکر از مدیر محترم سایت.
    دوست گرامی مساله تامین معاش خانواده میتواند از حرفه های دیگری هم تامین شود، و مساله مهم تدریس در دانشگاه و کار در حوزه های پژوهشی و علمی جایی نیست که دوباره بحث های تبعیض جنسیتی آن هم با شعارهای تکراری تامین معاش انجام داد. در اکثر کشورهای دنیا این مردها هستند که تامین معاش خانواده شان را برعهده دارند ولی در همه آن کشورها این مساله را با محدود کردن بانوان مرتفع نمیکنند ؛ ضمن اینکه تعداد اعضای هیئت علمی که از بانوان باشند در آمارهای جهانی یکی از شاخصهای پیشرفت کشور است که البته ما با شاخص قابل قبول بسیار بسیار فاصله داریم.
    به امید آنکه هر کسی باندازه تلاش و همتش ارزش داشته باشد نه با جنسیت و ملیت و…

  2. فکر نم کنید آقایان نیاز بیشتری به جذب دارند تا بانوان گرامی؟ یک مرد باید تشکیل زندگی بده و هزینه های زندگی رو بده چون از مرد توقع هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *