خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اهمیت به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی در ارتقای اساتید

اهمیت به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی در ارتقای اساتید

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: در نظام ارتقا باید جایگاهی برای استادانی که از شیوه‌های نوین آموزشی استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر شریعتی نیاسر در نشست دبیران هیات‌های ممیزه و کارشناسان دبیرخانه هیات‌های ممیزه دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه در سیاست‌گذاری‌ها به کیفیت آموزش به طور جدی توجه شده است، تصریح کرد: در آستانه نهایی کردن منشور کیفیت آموزش عالی هستیم و امیدواریم پس از طی مراحل به دانشگاه‌ها ابلاغ شود تا دانشگاه‌ها بتوانند به بحث کیفیت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: نقشی که استادان می‌توانند در بازنگری برنامه‌ها و تدوین برنامه‌های جدید و بین‌رشته‌ای داشته باشند از مصادیق اموری است که جایگاه و نقش استادان را در ارتقا بیشتر جلوه‌گر می‌کند.

وی با تأکید بر بازنگری شیوه‌های تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در نظام ارتقا، باید جایگاهی برای استادانی که از شیوه‌های نو برای آموزش و ابزارهای جدید کمک آموزشی استفاده می‌کنند در نظر گرفته شود و یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در نقش کیفی استادان در امر آموزش، استفاده از شیوه‌های جدید آموزشی است.

دکتر شریعتی نیاسر نقش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اعتبار کیفی عملکرد هیات ممیزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هر چه هیات ممیزه در بررسی پرونده‌های اعضای هیات علمی سازوکار محکم‌تری را داشته باشند طبعا کمتر پرونده‌ای خواهد بود که به بخش‌های بالادستی و نهادهای نظارتی ارجاع شود.

وی بر برقراری مدیریت سبز و الکترونیک در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأکید کرد و افزود: استفاده از سامانه الکترونیکی به دلیل حجم بالای پرونده‌ها در هیات‌های ممیزه می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی مؤثر باشد.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *