خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش سقف هزینه‌ فرصت‌ مطالعاتی اساتید دانشگاه خوارزمی تا ۶۵میلیون تومان

افزایش سقف هزینه‌ فرصت‌ مطالعاتی اساتید دانشگاه خوارزمی تا ۶۵میلیون تومان

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی اعلام کرد که سقف هزینه فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید این دانشگاه به ۶۵میلیون تومان افزایش یافته است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدحسین مشهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بحث گرنت و پاداش مقاله نیز آیین‌نامه مدونی نداشتیم،‌ گفت: آیین‌نامه مدون تدوین و به تصویب شورای پژوهشی رسید،‌ به گونه‌ای که تمام فعالیت‌های اعضای هیات‌ علمی از طریق سیستم پژوهشی وارد سایت می‌شود و پس از اعطای امتیاز و بررسی گرنت اختصاص می‌یابد.

مشهدی‌زاده به فرصت مطالعاتی اشاره کرد و افزود: وضعیت دانشگاه خوارزمی نسبت به برخی از دانشگاه‌ها بهتر است اما به دلیل مسائلی همچون نرخ ارز اعضای هیات علمی استقبال چندانی نمی‌کنند زیرا علاوه‌بر هزینه‌ای که از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود خود فرد نیز باید مبلغ اضافه‌ای را نیز پرداخت کند. از طرفی مسئله اخذ ویزا نیز در برخی موارد مشکل ایجاد می‌کند به عنوان مثال برخی از اعضا قصد سفر به آمریکا را داشتند که با مشکل ویزا مواجه شدند.

وی ضمن بیان اینکه برای سال جاری ۴ عضو هیات‌علمی برای استفاده از فرصت مطالعاتی متقاضی شده‌اند، ادادمه داد: همچنین مساله اعتبارات نیز چالشی در این حوزه محسوب می‌شود. البته در این زمینه سعی کردیم گشایش‌هایی را ایجاد کنیم و به عنوان مثال سقف پرداخت هزینه به اعضای هیات علمی تا ۴۵ میلیون تومان بود اما امسال با در نظر گرفتن شرایطی همچون کیفیت دانشگاه منتخب، موضوع فرصت مطالعاتی و استاد منتخب برای انجام کار سقف را به ۶۵ میلیون تومان ارتقا دادیم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی در ادامه با بیان اینکه طرح‌های درون‌دانشگاهی را در چارچوب گرنت اعضای هیات علمی قرار داده‌ایم،‌اظهار کرد: تلاش ما گسترش طرح‌های برون‌دانشگاهی است که در این راستا در مقایسه با سال ۹۴ هم از نظر تعداد و هم مبالغ طرحها حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد رشد داشتیم اما هنوز هم فاصله زیادی با اهداف مورد نظر داریم.

وی تصریح کرد: طرح‌های برون دانشگاهی تا آبان ماه امسال ۲.۵ میلیارد تومان بود این در حالیست که کل طرح‌های برون دانشگاهی در سال گذشته ۲.۳۰۰ میلیارد تومان بود و البته برای سال ۹۳ نیز این مبلغ زیر ۲ میلیارد تومان بود.

مشهدی‌زاده با بیان اینکه تلاش می‌شود استقبال اعضای هیات علمی از طرح‌های برون‌دانشگاهی افزایش یابد، گفت: عضو هیات علمی زمانی که طرحی را از بیرون دانشگاه می‌آورد،‌ پولی که واریز می‌شود ابتدا به حساب خزانه می‌رود و حدود ۳۰ تا ۴۵ روز طول‌ می‌کشد که به دانشگاه بازگردد از این رو دانشگاه تا زمان بازگشت مبلغ مورد نظر از خزانه با استفاده از اعتبارات خود هزینه های مربوطه را پرداخت می‌کند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *