خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تأکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر صحیح نبودن معیار نسبت استاد به دانشجو در ابردانشگاه‌ها

تأکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر صحیح نبودن معیار نسبت استاد به دانشجو در ابردانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور معیار بررسی نسبت استاد به دانشجو برای ابردانشگاه‌ها با چندین شعبه و شاخه را اشتباه دانست.

مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه گفت: اگر حدود ۱ هزار عضو هیات علمی طبق مصوبه تطبیق کادر آموزشی هیات امنا جذب کنیم در مقایسه با ۱۸۰ هزار دانشجوی ما به اندازه کافی نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۸۰ دانشجو تنها یک استاد یا عضو هیات علمی وجود دارد، ادامه داد: این مسئله سیاست ما نیست و نباید به این شکل قیاس شود چرا که ابر دانشگاههایی مثل دانشگاه فنی و حرفه ای با چندین شعبه و شاخه از اعضای حق التدریس هم استفاده می کنند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: از آنجا که ممکن است در برخی از شهرستانها تخصص های لازم برای جذب وجود نداشته باشند استفاده از حق التدریس ها در اولویت قرار می گیرد.

وی تعداد اعضای حق التدریس دانشگاه را حدود ۱۷ هزار نفر دانست و عنوان کرد: قشر جدیدی در حال ورود به سیستم ما هستند و قصد داریم به تدریج آنها را بررسی کنیم چرا که در گذشته چنین کاری صورت نمی گرفت و تنها به صرف دیدن مدرک از افراد استفاده می شد.

به گفته شفیعی، از دو سال پیش از کارشناسی ارشد به بالا در دروس تئوری و در موارد خیلی خاص دروس عملی، فرد با مدرک کارشناسی می تواند بعنوان آموزشیار مشغول تدریس شود.

وی با بیان اینکه نباید برای ابر دانشگاهها معیار نسبت استاد به دانشجو را بررسی کرد، اظهار داشت: علاوه بر جذب هیات علمی رشته های مختلف برای ۱۸۰هزار دانشجوی خود باید از نیروهای حق التدریسی هم استفاده کنیم البته برای این نیروها و افرادی که در سیستم جدید هیات علمی شدند دوره های آموزش و مهارتی گذاشته می شود تا در تدریسشان بتوانند به اندازه کافی اثرگذار باشند.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *