خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اجرایی نشدن مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری

اجرایی نشدن مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حمایت از دانشجویان دکتری بعد از حدود ۴ سال هنوز به طور کامل اجرایی نشده و وزارتخانه‌ها باید آن را اجرا کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور کبگانیان در گفتگو با مهر، با اشاره به یکی از مصوبات نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از مصوبات نقشه جامع علمی کشور، حمایت از دانشجویان دکتری است.

وی ادامه داد: دانشجویان دکتری نخبه ترین دانشجویان کشور ما هستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبات را پیش بینی کرده ولی نمی تواند آن را اجرا کند، بلکه باید دستگاه‌ها، وزارتخانه های علوم و بهداشت این کار را اجرایی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بخش قابل توجهی از دانشجویان دکتری متاهل بوده و باید مستقل باشند، در همه کشورهای دنیا به دانشجویان دکتری کمک هزینه ای پرداخت می شود که در حد زندگی دانشجویی تامین باشد و شورای عالی انقلاب فرهنگی کاملا مصوبه ای برای این موضوع پیش بینی کرده  است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دست وزرای مربوطه را باز گذاشته، که اگر خواستند اقدامی در انجام دهند، بتوانند این کار را انجام دهند بدون اینکه سازمان بازرسی به آنها بگوید، چرا این کار انجام شد.

کبگانیان افزود: وزرای مربوطه می توانند براساس این مصوبه آیین نامه ای طراحی کرده و اگر هم مشکل اختصاص ردیف باشد با کمک اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس آن را حل کنند.

وی ادامه داد: سه الی چهار سال است که مصوبه مذکور زمین مانده، البته یک مدتی است که معاونت علمی بودجه ای برای این کار را اختصاص داده، ولی منظور ما حمایت از فعالیت های تمام وقت دانشجویان دکتری است، و فکر نمی کنم این پرداخت نامنظم و هر ۶ ماه یک بار باعث شود که دانشجوی دکتری از کار در بیرون از دانشگاه خودداری کند.

کبگانیان افزود: این دانشجویان در بیرون از دانشگاه در شغل هایی غیر مرتبط با رشته های خود مشغول می شوند و این مساله باعث می شود دوران تحصیل آنها طولانی شود و حتی تعدادی از آنها با دریافت بهترین بورس ها از خارج از کشور به خارج می روند و این به نفع کشورهای صنعتی می شود که با مبلغ ناچیزی زندگی آنها را تامین کرده و نخبه های ما را جذب کرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: البته وزارت بهداشت برای بخش انترنی و قسمتی که دانشجویان بیمارستان کار می کنند، حمایت هایی را لحاظ کرده است که ما تشکر می کنیم ولی آیین نامه ما بسیار کامل تر است.

وی ادامه داد: وزارت علوم که بیشترین دانشجو نخبه و دکتری را دارد، انتظار است که این آیین نامه را اجرایی کند و اگر مشکلاتی هم برای اختصاص ردیف وجود دارد با تعامل با مجلس حل می شود، چون این نقشه جامع علمی کشور به سه قوه ابلاغ شده است.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *