خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » جذب ۵۰۰ هیأت علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال ۹۵

جذب ۵۰۰ هیأت علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال ۹۵

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب ۵۰۰ عضو هیأت علمی در این حوزه تا پایان سال خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که ظهر امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: تا سال ۱۳۹۲ تنها حدود یک هزار و ۱۰۰ عضو هیات علمی بیشتر نداشتیم و از آنجا که در ارتقای کیفیت آموزش یکی از چالش‌ها کمبود هیات علمی بود تصمیم به اصلاح تعداد اعضای هیات علمی خود گرفتیم.

وی ادامه داد: طبق قراردادهای منعقد شده مجوز جذب اعضای هیات علمی در ۲ نوبت اخذ شد و قرار است نوبت دوم ثبت نام برای جذب حدود ۵۰۰ هیات علمی ظرف چند روز آینده آغاز شود.
 
ابطحی افزود: بنابراین تا پایان سال ۹۲ حدود یک هزار و ۱۰۰ عضو هیات علمی داشتیم و این عدد تا پایان سال ۹۵ به یک هزار و ۶۰۰ عضو می رسد.
 
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد درباره برنامه های خود در توسعه رشته های علوم پزشکی اظهار داشت: بعد از ارزیابی های درونی و مواجه شدن با چالش کمبود اعضای هیات علمی اولین برنامه ارتقای آموزش و توقف رشد کمی بود.
 
وی افزود: بنابراین در ارتقای آموزش قدم‌های موثری برداشته شد که از آن جمله می توان به راه‌اندازی رشته تخصصی دکتری بافت، سم شناسی، نانوفناوری، رزیدنتی داخلی برای بیمارستان بوعلی و بیماری‌های دهان و فک و صورت در واحد دندانپزشکی خوراسگان اشاره کرد.
 
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد عنوان کرد: بعد از ارزشیابی مراکز خود متوجه شدیم که تعداد دانشجویان متناسب با تعداد استادان و اعضای هیات علمی و در کل نزدیک به استانداردهای لازم نیست. لذا تعداد دانشجویان ورودی خود را از ۲۹ هزار نفر در سال ۹۲ به هشت هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۳ رساندیم.
 
ابطحی اعلام کرد: بعد از ارزشیابی ها، نسبت استاد به دانشجو در کلاس‌های ما رعایت شد و ضمن ارتقای آموزش، طبق اعتباربخشی وزارت بهداشت از یک فارغ التحصیل در سال ۹۲، هم اکنون به ۲۶ دانشجو رسیده ایم.
 
وی با بیان اینکه با اجرای الزامات و بالا بردن امکانات متناسب با نیازها بی اعتمادی بین دانشگاه و وزارت بهداشت از بین رفت، گفت: هر چند که سرعت بالایی را در ارتقای آموزش داریم اما همچنان آن را کافی نمی دانیم و همچنان در فکر توانمندسازی اعضای هیات علمی خود هستیم.
 
وی افزود: با سیستم مجازی دانشکده مجازی، آموزش‌های مجازی را برای اعضای هیات علمی شروع کردیم تا بتوانیم آنها را بیش از پیش توانمند و به روز کنیم.
 
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: امیدواریم دستیاری داخلی را در سایه اعتمادسازی بگیریم چرا که ورود دستیار به هر بیمارستانی موجب ارتقای اعضای هیات علمی می شود.
 
 

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *