خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » قرار گرفتن ۱۴۰۰ هیأت علمی در ردیف جذب وزارت علوم

قرار گرفتن ۱۴۰۰ هیأت علمی در ردیف جذب وزارت علوم

رئیس هیأت عالی جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از قرار گرفتن ۱۴۰۰ نفر در ردیف جذب هیأت علمی وزارت علوم خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

‌به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی کی نژاد در همایش منطقه ای هیئت‌های اجرایی جذب هیئت علمی دانشگاه‌های هرمزگان و کرمان طی سخنانی عنوان کرد: دو چالش در رابطه با جذب هیئت علمی در دانشگاه ها مطرح است، یکی ردیف استخدامی در برنامه ششم توسعه و دیگری باقیمانده سهمیه جذب برنامه پنجم توسعه است که در این همایش همگی بر سر کلیات چگونگی اجرای آن به توافق رسیدند که بر این اساس برای وزارت علوم حدود ۱۴۰۰ نیرو در ردیف جذب قرار گرفت و در وزارت بهداشت این نیاز ۲۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: هیئت های علمی باید در جهت پیشبرد سطح علمی و آموزشی دانشجویان بسیار تأثیرگذار باشند و همیشه جهت رو به رشد را برای دانشجویان فراهم کنند.

کی نژاد تصریح کرد: انتظار داریم هسته های نخبگان حول محور اساتید تشکیل شوند تا در آینده دانشگاه‌ها هیئت علمی جایگزین را خود پرورش داده باشند .لذا تشکیل چنین جلساتی می تواند در پیشبرد علمی دانشگاه ها تأثیرگذار باشد.

در ادامه این نشست دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی اظهار داشت: اهداف این جلسات سؤالات و پیشنهادات دبیران جذب هیئت علمی در راهبرد بهتر جذب هیئت های علمی دانشگاه‌ها است تا بتوانیم نکات مورد نیاز را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم.

جواد محمدی ادامه داد: سامانه محور بودن جذب هیئت های علمی این امر را تسریع بخشیده است به طوری که مشکلات پیش روی گذشته در خصوص نیازهای دانشگاه ها و تسریع در جذب هیئت های علمی با به وجود آمدن این سامانه برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جدید جذب هیئت علمی باعث شده مسائل حاشیه‌ای جذب بسیار کمتر شده و فرآیند این کار تسهیل شود و بسیاری از مراجعات حضوری در این خصوص  نیز کمتر شده است.

محمدی گفت: در رابطه با مسئولان ردیف های استخدامی نیز جلساتی را تشکیل داده ایم و هم اکنون رسیدگی به درخواست ها بهتر انجام می شود که رضایت افرادی که اقدام به جذب می کنند را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش نیز دبیران جذب هیئت علمی و رؤسای دانشگاه‌های سطح استان های هرمزگان و کرمان ضمن ارائه گزارشهایی از وضعیت دانشگاه خود، مسائل و مشکلات خود را در خصوص جذب هیئت های علمی مطرح کردند.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

یک دیدگاه

  1. امیدوارم توفیق خدمت اجدادم و ایجاد یک مقطع تدریس علمی دانش بیان برای اقتدار کشورم بفرموده اقای کشورم و اسلام امام خامنه ای حفظه الله تعالی پیدا کنم
    و شرایط خدمت در دانشگاه رسمی سراسری و بعد ازاد که لازمه و تکلیف شرعی برای احیای دانش نوین اقتصاد مقاومتی و ارائه قوانین اودرست در راه حمایت عملی از،جملات مقام معظم رهبری و دعای فرج عملی اسید و مولا و جد بزرگوارم
    پیدا کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *