خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » مشکل جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد به علت محدودیت‌های موجود
پاداش پایان خدمت هیات علمی دانشگاه ازاد

مشکل جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد به علت محدودیت‌های موجود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محدودیت‌های زیادی که برای دانشگاه آزاد ایجاد شده، ممکن است جذب هیأت علمی را با مشکل مواجه کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حمید میرزاده در گفتگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد متعهد شده بود که سالانه ۷ هزار عضو هیات علمی جذب کند و تا کنون طی سه سال گذشته ۱۱ هزار هیات علمی یا جذب کرده یا ارتقا داده است. این بار سنگین مالی را برای دانشگاه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همکاری‌های لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی با دانشگاه آزاد اسلامی به عمل نیامده است، اکنون در حال محاسبه هستیم اگر بخواهیم همان فرمول قبلی، جذب سالانه ۵ هزار نفر را اجرا کنیم، آیا متناسب با آن می توانیم دانشجو نیز جذب کنیم یا خیر؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: روند همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی جوابگوی این همه بار مالی سنگین برای جذب هیات علمی تا رسیدن به جذب ۲۰ هزار نفر نیست.

وی افزود: اگر روش‌ها و چهارچوب هایی که دانشگاه آزاد با توسعه تحصیلات تکمیلی با رعایت استاندارد دنبال آن است، مهیا شود، دانشگاه آزاد جذب را ادامه می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محدودیت زیادی که برای دانشگاه آزاد ایجاد شده، ممکن است جذب هیات علمی را با مشکل مواجه کند افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی به شهادت دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی، طی ۳ سال گذشته بیشتر از دو وزارت خانه علوم و بهداشت جذب هیات علمی داشته ایم.

وی افزود: اخیرا نیز رئیس مرکز جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده که ما امیدمان برای جذب اعضای هیات علمی در آینده به دانشگاه آزاد اسلامی است این درحالی است که ما باید تحصیلات تکمیلی دانشگاه را رشد بدهیم، تا بتوانیم دانشجو جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اعلام می کنند تحصیلات تکمیلی را توسعه ندهید، و از طرفی می گویند عضو هیات علمی جذب کنید،  این دو با هم جور نیست.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۶ دیدگاه

  1. کامبیز نیکنام

    با سلام
    لطفا در خصوص وضعیت جذب نهایی دانشجویان دکتری ایثارگر به عنوان هیات علمی و دعوت به مصاحبه که به تعویق افتاده است.دانشگاه پیگیری فرمایید.

  2. جذب بی رویه دانشجویان تحصیلات تکمیلی وعدم وجود توازن درجذب بازارکار,فرصت اشتغال.را ازبین خواهد برد .چراکه فرصت اشتغال صرفا محدوبه جذب هیات علمی نیست ونباید باچنین دیدگاهی معظل بیکاری را دامن زد.

  3. با سلام
    والا حق دارید یک سری دانشگاهها که همینجوری دانشجوی تحصیلات تکمیلی می گیرند و اصلا هم جذب هیات علمی ندارند و هیچ گونه کمکی نیز به جوانان تحصیل کرده و دولت نیز نمی کنند

  4. با این اظهار نظر جناب میرزاده بنظر میرسد که فراخوان بهمن در کار نخواهد بود

  5. اگر اساتید بازنشسته را بیرون کنید و به جای آنها نیروی جوان جذب نمایید بار مالی متوجه دانشگاه نمی شود

  6. سلام
    کسی از فراخوان جذب دانشگاه آزاد اطلاعی نداره؟
    پس چی شد؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *