خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش اعتبار وام ویژه دانشجویان دکتری

افزایش اعتبار وام ویژه دانشجویان دکتری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به افزایش اعتبار وام ویژه دکتری گفت: در این زمینه ۲۵میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و به دنبال آن هستیم، با کمک دولت آن را به ۳۰۰میلیارد تومان برسانیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، ذوالفقار یزدان مهر، در ششمین نشست معاونان، مدیران و روسای ادارات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۸ کشور که به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد افزود: در سند راهبردی کاربردی که مهم‌ترین سند صندوق است و تمام برنامه‌های صندوق باید حول این محور صورت گیرد، دو هدف را برای خود مشخص کرده‌ایم که پرداخت تسهیلات هدفمند و موثر از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: این صندوق رسالتی دارد که با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی باید به سمت خودکفایی حرکت کند که مدیریت بر اموال راکد دانشگاه‌ها، مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت پروژه‌هایی که در دانشگاه وجود دارد از جمله این اقدامات است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: با آنکه برخی اعتبارات نظیر یارانه تغذیه متمرکز نیست اما در تلاش هستیم اعتبارات تغذیه و تعمیر و تجهیز خوابگاه در سال ۹۵ به صورت متمرکز در بودجه صندوق پیش‌بینی شود.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش های بسیار سعی کردیم وام شهریه را از حالت طرح تملک خارج کنیم تا از سال آینده در قالب اعتبارات عمومی تخصیص یابد و در سال جاری نیز با حمایت مقام عالی وزارت و مساعدت ریاست جمهوری توانستیم ۴۰ درصد اعتبارات وام شهریه سال ۹۴ را جذب کنیم.

یزدان مهر یادآور شد: از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز در بخش تغذیه، دولت صرفا ۴۴۰ میلیارد تومان آن را تأمین می‌کند و به همین دلیل دانشگاه‌ها دچار مشکلات جدی مالی هستند.

وی افزود: به دنبال این موضوع مدلی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد دادیم تا دولت ضمن تداوم همین میزان کمک یارانه، مابقی نیاز دانشگاه‌ها را در قالب تسهیلات در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: با مذاکرات متعدد با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تلاش شد تا آنان را برای همراهی در مسیر خودکفایی صندوق متقاعد کنیم لذا موافقت اولیه برای حمایت از بهبود خدمات رفاهی دانشجویان از طریق خودکفایی صندوق اخذ شده است.

یزدان مهر به افزایش اعتبار وام ویژه دکتری نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و به دنبال آن هستیم تا با کمک دولت این رقم را برای افزایش پوشش بهره مندان به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال آینده برسانیم.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های در اعتبارات دولتی تلاش کردیم از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی بهره برداری کنیم و با عقد تفاهم نامه ‌های همکاری تسهیلات قابل توجهی را جذب و در اختیار دانشجویان دانشگاه‌ها قرار دهیم.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

یک دیدگاه

  1. والله بالله یک ریال به ما نداده اند. الان تمام مدارک را چندماه پیش تحویل داده ایم نه تنها وام ترم اول پرداخت نشده بلکه برای ترم دوم هم ثبت نام کردند. که اصلا مشخص نیست می دهند یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *