خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » اعلام فراخوان مجدد جذب هیأت علمی وزارت بهداشت در ماه‌های پایانی سال جاری

اعلام فراخوان مجدد جذب هیأت علمی وزارت بهداشت در ماه‌های پایانی سال جاری

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت از جذب ۱۲۰۰ عضو هیأت علمی در وزارت بهداشت تا پایان سال جاری خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به تعداد قابل توجه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی که در سال‌های گذشته مورد پذیرش قرار گرفته‌اند تعداد اعضای هیات علمی با این دانشجویان تناسب ندارند و تناسب بین “استاد و دانشجو” رعایت نشده است. بنابراین در دانشگاه‌ها از نظر تعداد اعضای هیات علمی با کمبود مواجه هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعداد اعضای هیات علمی در بخش‌های بالینی بسیار کمتر از تعداد دانشجویان است، تصریح کرد: عمده دانشجویان وزارت بهداشت در آموزش‌های بالینی مشغول به تحصیل هستند. متاسفانه تعداد استاد به دانشجو در این مقطع بسیار پایین است و این کمبودها به خوبی حس می‌شوند. به طوری که در حال حاضر به نسبت هر ۱۸ دانشجوی رشته بالینی یک استاد وجود دارد این در حالی است که ما به تعداد استاد بیشتر و نسبت کمتر دانشجو نیاز داریم.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته و مطالعاتی که با برخی از دانشگاه‌های برجسته دنیا انجام دادیم، مشخص شد با کمبود حدود ۱۰ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مواجهیم.

دکتر حسینی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت راهکارهایی برای رفع کمبود اعضای هیات علمی طراحی کرده است، گفت: تعدادی از افرادی که در مقاطع مختلف تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند بدون اینکه قرارداد پیمانی یا رسمی باشند، به عنوان متعهد به خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول ارائه خدمت هستند که این شیوه تا حدودی کمبود اعضای هیات علمی را جبران می‌کند. اما برای ارائه هر چه بهتر خدمات آموزشی و پژوهشی نیازمند جذب اعضای هیات علمی بصورت استاندارد هستیم.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: در صورتی که نسبت استاندارد اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها رعایت شود، خدمات باکیفیت بسیار بالایی در عرصه سلامت ارائه خواهند شد اگرچه ما سالیانه تعدادی از اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم به طوری که سال گذشته ۱۲۰۰ هزار عضو هیات علمی پیمانی استخدام شد.

به گفته وی، تا پایان سال جاری نیز حدود ۱۲۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جذب خواهند شد و در ماه‌های بهمن و اسفند جاری مجددا فراخوانی برای جذب اعضای هیات علمی در سال آینده منتشر خواهیم داد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در پایان گفت: امیدواریم فاصله ما از نظر تعداد هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرایط ایده‌آل برسد و بتوانیم منابع لازم را برای جذب نیروی انسانی و زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها تامین کنیم. اگرچه امیدوارم وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا سال آینده از نظر منابع و بودجه بهتر شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

۳ دیدگاه

  1. جناب آقای دکتر حسینی
    برادر من آخه نتیجه سال قبل برای ما مشخص نشده و تکیلف ما چیه. هنوز پذیرش نشده.

  2. با سلام
    هنوز دانشگاههایی مثل شاهد که در شهریور ۹۴ فراخوان زده اند برای مصاحبه هم اقدام ننموده اند.بهتر است مسؤولین محترم نتیجه فراخوان های سالهای قبل را مشخص کنند بعد فراخوان جدید را اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *