خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » کاهش نیروهای حق‌التدریسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ۸هزار نفر

کاهش نیروهای حق‌التدریسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ۸هزار نفر

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از افزایش اعضای هیأت علمی این دانشگاه و کاهش نیروهای حق‌التدریس خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اظهار داشت: علاوه بر جذب هیات علمی رشته های مختلف برای ۱۸۰هزار دانشجوی خود باید از نیروهای حق التدریسی هم استفاده کنیم، البته برای این نیروها و افرادی که درسیستم جدید هیات علمی شدند دوره های آموزش و مهارتی گذاشته می شود تا در تدریسشان بتوانند به اندازه کافی اثرگذار باشند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به محدودیت تعداد ساعات نیروهای حق التدریس عنوان کرد: قصد داریم ضمن جذب افراد کیفی، نیروهای خود را به خوبی حفظ کنیم؛ البته به تدریج در حال گرفتن اعضای هیات علمی هم هستیم  و طبق برنامه تلاش می کنیم با افزایش نیروهای ثابت خود به ۵ هزار نفر، تعداد نیروهای حق التدریس به ۷الی ۸ هزار نفر برسند.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

۲ دیدگاه

  1. از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، در متن قانون بودجه ابلاغی، تبصره ۱۲، (بند ب در بودجه سال ۱۴۰۱، بند ه در بودجه سال ۱۴۰۰، بند ه در بودجه سال ۱۳۹۹ و بند ک در بودجه سال ۱۳۹۸) صریحا ذکر شده است که “کلیه پرداخت‌ های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق ‌التدریس، حق ‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش شوراهای حل اختلاف، هزینه اجتناب ‌ناپذیر محسوب می ‌شود و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.” اما این اتفاق تا اکنون که ۲ مهر ۱۴۰۱ است نه در دانشگاه فنی و حرفه ای و نه در دانشگاه های دیگر نیافته است!

  2. محسن عمادی الله یاری

    شاخص استاندارد نسبت استاد هیات علمی به دانشجو عددی برابر ۱ به ۱۸ است. این شاخص در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حدود ۱ به ۱۳۰ می باشد! در حالی که تکلیف برنامه ی ششم توسعه برای سال ۱۴۰۰، عدد ۱ به ۲۰ بوده است! با این شرایط در فراخوان جذب هیات علمی در مرداد ۱۴۰۱، تنها ۳۴ نفر برای کل ۱۸۱ دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور تعیین ظرفیت شده بود! دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۸ هزار مدرس حق التدریس دارد که بیش از ۹۳ درصد کل مدرسان این دانشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *