خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » اشباع جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی

اشباع جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی

رئیس کمیته جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اشباع شدن دانشگاه‌های دولتی در جذب هیات علمی، اظهار کرد: «امید این شورا در موضوع جذب هیات علمی در دو سال آینده به دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود تا متخصصان با کیفیت کشور را جذب کند.»

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر محمد علی کی‌نژاد در همایش استانی هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در واحد ایلام برگزار شد، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با سیاستی که اتخاذ کرده است در ۵ سال آینده سالیانه ۵ هزار عضو هیات علمی جذب می‌کند و این موضوع را دکتر میرزاده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند و با روندی که در هیات مرکزی جذب پیش گرفته است، زمانی که پرونده‌ها را نگاه می‌کنیم صحبت‌های دکتر میرزاده درست است و این امر تحقق می‌یابد.»

رئیس کمیته جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اشباع شدن دانشگاه‌های دولتی در موضوع جذب هیات علمی، اظهار کرد: «در موضوع جذب هیات علمی امید شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو سال آینده به دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود تا متخصصان با کیفیت کشور را جذب کند.»

کی‌نژاد درباره چگونگی شکل‌گیری هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: «هیات عالی جذب که مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی است از سال ۸۷ تشکیل و بر اساس این مصوبه اختیارات جذب هیات علمی که قبلا در دست وزارت علوم و بهداشت بود به دانشگاه‌ها واگذار شد.»

وی افزود: «تعداد اعضای هیات های اجرایی جذب بین ۱۳۰۰ الی ۱۴۰۰ نفر در سراسر کشور است و همه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی بیش از ۹۳ هزار نفر است که در مدت تشکیل هیات اجرایی جذب حدود ۵۳ الی ۵۴ هزار نفر عضو هیات علمی جذب شده است که اقدامی بی‌نظیر در دنیا است، همچون حرکت راهپیمایی اربعین که بسیجی وار و در دنیا بی نظیر است.»

 

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۸ دیدگاه

  1. لطفا دانشجوی دکتری نگیرید. چهار سال زحمت دانشجویان دکتری رو که با هزار سختی و مصیبت تحصیل می کنند رو هدر ندید. وقتی کشور به مدرک دکتر نیازی نداره چه اصراری حالا

  2. به نام خدا
    طرح زیر بر اساس شناخت و برداشت شخصی اینجانب احمد قارلقی از وضعیت و مشکل موجود در دانشگاهها ، صنعت ایرانی و مشکل بیکاری بخصوص در قشر تحصیل کرده در سطح بالا و مقایسه آن با روشهایی که در جوامع پیشرفته برای رفع چنین مشکلاتی و یا گریز ازگرفتار شدن به آنها بکار گرفته می شوند پیشنهاد می شود.

    شکل ۱ . ارتباط درست صنعت و دانشگاه

    شکل ۲ . وضعیت کنونی در ایران با نگاهی ساده ولی علمی

    (پیامد : گریز صنعت داخلی به سمت کشورهای دارای تولید صنعتی و تکنولوژی بومی، کاهش روزافزون کارآمدی دانشگاهها در صورت ادامه روند مرسوم و تبدیل شدن آنها به پیش دانشگاهی برای کشورهای پیشرفته صنعتی، بزرگتر شدن لحظه ای فاصله صنعت داخلی و دانشگاه و عقب ماندن روزافزون آنها از دیگر کشورها)

    راهکار:
    از بین بردن فاصله بسیار بزرگ موجود بین صنعت و دانشگاه : بهره گیری از ثروتی ملی که در مملکت خویش بی ارزش شده در حالیکه در کشورهای پیشرفته همچون طلا از آن استفاده می شود. این ثروت افراد دانش و تجربه آموخته در کشورهای پیشرفته علمی- صنعتی می باشند. ثروت از این بهتر و آماده برای بهره برداری چه می شود نام برد ؟ تعداد افراد بیشتر با تجربه بالاتر و متنوع تر، زمان رسیدن به هدف مورد نظر را کم کرده و ضمانت نتیجه خوشایند را افزایش خواهد داد.
    روش اجرا :
    ۱- جذب افرادی که دانش و تجربه نو و کاربردی به معنای واقعی از کشورهای پیشرفته علمی- صنعتی کسب کرده اند (چون هدف اصلی رفع مشکل بزرگتر یعنی جا ماندن پژوهش دانشگاههای داخلی از صنعت روز می باشد نه تبعیض قائل شدن) با عنوان پژوهشگر (یا هیأت علمی صرفا پژوهشی) در آزمایشگاههای دانشگاهها. (البته در صورت درست اجرا شدن این طرح کمبود نیروی کار اصلی ترین مشکل آینده آن خواهد بود. یعنی به صورت غیر مستقیم فضای کار بسیاری برای همه اقشار جامعه ایجاد خواهد کرد.)
    ۲- کاهش حداکثری هزینه ها و مشکلات مانع نما با استفاده از امکانات موجود در دانشگاهها : مثل استفاده همزمانی چند پژوهشگر از یک آزمایشگاه و همچنین استفاده از همان آزمایشگاه به عنوان دفتر کار.
    ۳- قراردادن هدف اصلی بر پژوهش در راستای استفاده در صنعت داخلی .
    ۴- بهره بردن از دانشجویان گروهها (همه دوره ها) به عنوان دستیار پژوهشی (دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری) و کار آموز (دانشجویان کارشناسی).
    ۵- تلاش و رقابت در جذب پروژه های صنعتی و اجرای پژوهشهای مورد قرارداد در چارچوب توافق شده و با کیفیت مطلوب برای صنعت داخلی و حتی صنعت خارجی.
    ۶- تلاش روزافزون برای افزایش همکاری با دیگر پژوهشگران و تشکیل گروههای تحقیقاتی از راه دور و همچنین با دیگر اساتید آموزشی-پژوهشی در هر گروه، دانشگاه و یا رشته تخصصی در صورت تمایل آنها.

    مخالفان احتمالی این طرح : برخی از اساتید کنونی دانشگاه که به عمق مشکل به صورت تصاعدی بزرگ شونده پی نبرده و یا برای ایشان چیزی جز پایداری شرایط کنونی خویش اهمیت ندارد. البته با جا افتادن این طرح ، استقبال اساتید مخالف هم انتظار می رود چون ایشان که به چیزی جز نفع خود نظر مثبت نمی دهند حالا در خواهند یافت که می توانند از راه انجام پژوهش جدی و واقعی ارتقاء علمی یابند تا اینکه بخواهند بجای آزمایشگاه دور میزهای مدیریتی حلقه بزنند و بعد هم درجه استاد-تمامی ارتقاء یابند. !!!!
    تأمین بودجه مالی برای تهیه وسایل اولیه پژوهش و همچنین حقوق این افراد تنها وظیفه کوتاه مدت دولت است (البته دولت می تواند برخی از آن را بر عهده دانشگاهها بگذارد. و یا درصدی از دریافتی اساتید به این مورد اختصاص داده شود.).
    در صورت درست اجرا شدن این پیشنهاد و تلاش روزافزون برای رفع مشکلات آن، در آینده نه چندان دور حتی برای دولت از این درآمد هم خواهد داشت. بیشتر شدن تعداد افراد شاغل در کشور و همچنین تعداد کارخانه های فعال سهم دریافتی دولت به صورت مالیات را بسیار بیشتر از هزینه های پرداختی برای اجرایی ماندن این طرح خواهد نمود. هر چند فراموش نکنیم هدف اصلی رفع مشکل بزرگ جدایی روزافزون صنعت و دانشگاه است. موفقیتهای سیاسی مثل جلوگیری از به خدمت گرفته شدن مجانی نیروی جوان و آماده یادگیری ایرانی برای به گردش در آوردن روزافزون و نگه داشتن در گردش چرخ اقتصادی ، علمی و صنعتی برای کشورهای دیگر از دیگر پیامدهای افتخار انگیز و غرور آور واقعی ملی برای دولت و ملت ایران خواهند بود.
    به هر حال همه باید در حل این مشکل کمک کنند. فراموش نکنیم دانشگاهها در رشد و گسترش این مشکل مسؤولیت بالایی دارند. بعلاوه ، کسانی که برای خدمت با کیفیت بالاتر به مملکت خویش رنج و هزینه تحصیل در دانشگاههای خارج از ایران (که از امکانات پژوهشی مدرن تر و بسیار بیشتر برخوردار بوده و هستند) را به جان خریده اند اینک حق قانونی ، شرعی و اخلاقی دارند که به مملکت خویش خدمت کنند ، در حالیکه افرادی بسیار با سطح علمی – تجربی پایین تر و یا در سطح آنها شاغل هستند ولی آنها باید بیکار بمانند و یا با ناامیدی و آزرده گی وصف ناشدنی از خانه و کاشانه خویش بگذرند و مهاجرت کنند. این نه عدالت است و نه به مصلحت حال و آینده ایران است. همه برای ایران و ایران برای همه.
    با امید به خدا و اعتماد به همه ایرانیان بخصوص آنان که برای کارایی بیشتر آموزش دیده و زحمت کشیده اند.

  3. اگه اشباعه دیگه دانشجو دکتری نگیرید

  4. بنده با رزومه عالی سه ساله فارغ التحصیل شدم،و در این مدت ۳ سال حتی یک مورد هم در رشته بنده اعلام نیاز ننموده، من اول از همه به خاطر اوضاع بیکاری از خودم خجالت می کشم به خاطر سختی هایی که در دوران تحصیل به جسم و روح خودم دادم و در آخر هیییچ

  5. ما دانشگاه آزادی ها هر دانگاه دولتی رفتیم رد شدیم، حالا دانشگاه آزاد اگر از دولتی ها جذب کنه واقعا در حق ما ظلم می شه.

    • دقیقاً موافقم. علت رد شدن هم این بود که یکی از مقاطع تحصیلی از دانشگاه آزاد بودیم. اگر هم توان جذب ندارن نباید دانشجو دکتری بگیرن. یا شغل مناسبی برای فارغ التحصلان تحصیلات تکمیلی در نظر داشته باشند. این همه هزینه و استرس آخرش هیچ.

    • من خودم دو مقطع دانشگاه دولتی بودم یک مقطع آزاد رفتم دانشگاه ازاد اونی که هر سه مقطع دولتی بود را گرفت در صورتی که رزومه من هم بهتر بود .

    • ۱۰۰ درصد موافقم

پاسخ دادن به بیکار لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *