خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نگرانی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از تصویب پیش‌نویس برنامه ششم

نگرانی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از تصویب پیش‌نویس برنامه ششم

سخنگو و دبیر هیأت اجرایی تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی از اعتراض اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به پیش‌نویس برنامه ششم توسعه در خصوص حقوق و پاداش بازنشستگی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر احمد صفاپور در گفت و گو با ایسنا،‌ با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پیش نویس برنامه ششم توسعه در خصوص حقوق و مزایای بازنشستگی اساتید نگران هستند، افزود: این برنامه قصد دارد در نحوه‌ پرداخت پاداش و حقوق بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها تغییر ایجاد کند، که در صورت تصویب نهایی، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بسیار متضرر می شوند، زیرا در صورت تصویب نهایی بسیاری از اساتید با رتبه استادی از چرخه آموزش عالی کشور خارج می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس قانون فعلی میانگین حقوق دو سال آخر خدمت برای پرداخت حقوق بازنشستگی اساتید تعیین می شود، اما در پیش نویس قانون توسعه این میانیگن به ۵ سال افزایش یافته می یابد. نکته دوم این است که پاداش بازنشستگی اساتید معادل ۳۰ ماه آخرین حقوق دریافتی حساب می شود اما در قانون ششم توسعه پرداخت مزایا به شکل فوق منوط به این است که دریافتی از ۵ برابر حداقل پاداش بیشتر نباشد.

دکتر صفاپور در خصوص پیامدهای تصویب نهایی قانون ششم توسعه در خصوص حقوق و پاداش اساتید، گفت: اگر پیش نویس این قانون به تصویب نهایی برسد موجب می شود بخش مهمی از اعضای هیات علمی با رتبه استادی دانشگاه‌های کشور پیش از پایان سال جاری از چرخه آموزش عالی خارج شوند که این ضربه سنگینی به چرخه رشد علمی کشور وارد خواهد کرد.

سخنگو و دبیر هیات اجرایی تشکل‌های صنفی اعضای هیات علمی اضافه کرد: در حال حاضر پیش نویس برنامه ششم توسعه در خصوص حقوق و مزایای بازنشستگی اساتید در کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما هنوز برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح نشده است که امیدواریم نمایندگان مجلس رای به تصویب آن ندهند.

وی در ادامه تغییر مکرر و سریع آیین نامه‌های استخدامی و ارتقا اعضای هیات علمی را از دیگر دغدغه های این افراد عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب سردگمی اعضای هیات علمی در دانشگاه ها شده است و خواسته مهم ما این است که این آیین نامه ها ثابت باشد.

دکتر صفاپور یادآور شد: حفظ استقلال دانشگاه ها خواسته دیگر اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها است. متاسفانه امروزه به این امر توجه جدی صورت نمی گیرد و در نتیجه ارسال آیین نامه‌های یکنواخت و یکسان برای دانشگاه‌هایی که شرایط و ساختارهای متفاوت دارند ابلاغ می شود.

سخنگو و دبیر هیات اجرایی تشکل‌های صنفی اعضای هیات علمی در پایان خاطر نشان کرد: مشارکت مستقیم اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در تصمیم گیری‌های مربوط به خود از طریق این آیین نامه‌ها از دیگر خواسته‌هایی است که در چهارمین نشست شورای هماهنگی تشکل های صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور مطرح شد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *