خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ضرورت بازنگری در شاخص‌های ارزیابی اعضای هیأت علمی

ضرورت بازنگری در شاخص‌های ارزیابی اعضای هیأت علمی

دبیر انجمن حسابداری ایران بر ضرورت بازنگری در شاخص‌های ارزیابی اعضای هیأت علمی از تمرکز بر مقالات ISI به سایر شاخص‌های کیفی و کمی تأکید کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، بیانیه پایانی چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در حضور وزیر کشور در دانشگاه خاتم قرائت شد.

ناصر پرتوی، دبیر انجمن حسابداری ایران ضمن تشریح این بیانیه گفت: با توجه به گسترش کمی دانشگاه‌ها هم از بعد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و هم تأسیس دانشگاه‌های جدید، حرکت در راستای بازطراحی ساختاری با هدف توسعه کیفی با محوریت توجه به نیازهای کشور در افق‌های علمی ترسیم شده پیش رو از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: لازم است حرکت به سمت اصلاح ساختار فعلی جذب دانشجو با سیاست‌های محوری کیفی‌سازی در نظام آموزش عالی توسط نهادهای قانونگذار و دولت مورد تأکید بیش از پیش باشد.

پرتوی ادامه داد: خیل عظیم رو به گسترش فارغ‌التحصیلان جویای شغل در کنار عطش کارفرمایان صنایع مختلف کشور به جذب نیروهای متناسب با نیاز، تعامل عملی و مبتنی بر نیاز جدی‌تر دانشگاه و صنعت را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

دبیر انجمن حسابداری ایران با تأکید بر اینکه ضروری است با هدف توجه بیشتر به بازار کار رشته‌های تحصیلی و واحدهای درسی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند، گفت: ضرورت بازنگری در شاخص‌های ارزیابی اعضای هیئت علمی از تمرکز صرف در مقالات ISI به سایر شاخص‌های متناسب کیفی و کمی ارزشیابی مورد تأکید است.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *