خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجرایی شدن آیین‌نامه ارتقای هیأت علمی از دی ماه

اجرایی شدن آیین‌نامه ارتقای هیأت علمی از دی ماه

آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از اول دی ماه ۱۳۹۵ لازم‌الاجراست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی از اول دی ماه لازم‌الاجراست و شاید با اجرای آن بهتر بتوان درباره کیفیت بندها و مفادش نظر داد.

در حالی که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که نقص‌های مربوط به آیین‌نامه‌های گذشته در آیین‌نامه جدید بهتر و کیفی‌تر شده است و وزیر علوم نیز اذعان دارد که آیین‌نامه به نحوی تدوین شده که ارتقای اساتید منحصر به داشتن مقاله نیست و تمامی فعالیت‌های دانش را دربرمی‌گیرد و حتی برای رشته‌های علوم انسانی که امکان ثبت اختراع ندارند، به شیوه‌ای دیگر کسب امتیاز میسر شده است، این آیین‌نامه منتقدانی نیز دارد.

عدم ترغیب به همکاری‌های بین‌رشته‌ای و میان‌رشته‌ای، کم‌اعتنایی به پژوهش، رویه‌های غیرلازم اداری و توقف‌های غیرلازم بین مراتب مختلف علمی برای همه اساتید از جمله نقدهای وارد به این آیین‌نامه است.

عده‌ای بر این باورند که آیین‌نامه‌ها عدم اتعطاف دارند و ممکن است یک کار نوآورانه در عرصه علم و فناوری بتواند کل امتیاز را یک جا بگیرد. برخی نیز معتقدند اساتید می‌توانند با ارائه انبوهی از مقالات ارتقای درجه پیدا کنند. علاوه بر این، برخی نیز بر تدوین چندین آیین‌نامه ارتقا مطابق با ماهیت رشته‌ها تأکید دارند.

موافقان آیین‌نامه نیز از لحاظ شدن مشارکت در اختراعات، اکتشافات، فناوری‌ها، ثبت اختراعات، ایده دادن در مورد فناوری‌های نو و … در آیین‌نامه جدید سخن می‌گویند و معتقدند اعضای هیأت علمی مختلف می‌توانند با توجه به ماهیت رشته از بندهای مختلف آن کسب امتیاز کنند.

 

 

 

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *