خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » حضور ۵۰ درصد اعضای هیأت علمی با مرتبه استادی در دانشگاه‌های تهران

حضور ۵۰ درصد اعضای هیأت علمی با مرتبه استادی در دانشگاه‌های تهران

حدود ۵۰ درصد اعضای هیأت علمی با مرتبه استادی و بیش از ۴۰ درصد اعضأی هیات علمی با مرتبه دانشیاری در دانشگاه‌های دولتی استان تهران مشغول تدریس هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران و دبیر جلسه معاونین آموزشی دانشگاه‌های منطقه یک در گفت وگو با ایسنا، از منطقه بندی وزارت علوم در رابطه با دانشگاه‌ها سخن گفت و افزود: وزارت علوم، دانشگاه را براساس مناطق مختلف دسته بندی کرده است که دانشگاه‌های دولتی استان تهران به عنوان دانشگاه‌های منطقه یک آموزش عالی کشور هستند. حدود ۱۲ دانشگاه دولتی کشور در این استان حضور دارند و از نظر ترکیب جمعیت هیات علمی و دانشجویی جزو بزرگترین منطقه آموزش عالی کشور محسوب می شود.

دکتر حسینی اضافه کرد: در منطقه یک، ۲۶ درصد از اعضای هیات علمی حضور دارند و تقریبا ۵۰ درصد اعضای هیات علمی که مرتبه استادی و بیش از ۴۰ درصد اعضای هیات علمی نیز که مرتبه دانشیاری دارند، در این منطقه مشغول تدریس هستند. همچنین حدود ۱۴ درصد جمعیت دانشجویان مرتبط در حوزه وزارت علوم در منطقه یک مشغول تحصیل هستند که بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ها حضور دارند که حدود ۷۵ درصد این جمعیت در حوزه علوم انسانی و فنی مهندسی و ۲۵ درصد دانشجویان نیز در سایر حوزه ها فعالیت دارند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *