خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ ویرایش جدید آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

ابلاغ ویرایش جدید آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

ویرایش جدید آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

لاریجانی اعضای هیات علمی را از ارکان توسعه آموزش و پژوهش و ضامن اعتلای جایگاه کشور در این عرصه برشمرد و یادآور شد این افراد با همت و تلاش متعالی خود زمینه را برای تحول در عرصه آموزش و دانشگاه ها فراهم خواهند کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این آیین نامه درباره ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی وابسته به وزارتین و سایر دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این آیین نامه با توجه به حفظ و توسعه توامان فرهنگ اسلامی، توان علمی و تربیت شاگردان نخبه با جوهره ایمان و اخلاص، علم و تجربه و خلاقیت و تلاش، ارج نهادن به پژوهش های بنیادین، کاربردی و توسعه ای در راستای تامین نیازهای علمی، فناوری و نظام سلامت کشور با نگاهی آینده پژوهانه بررسی و تنظیم شده است.

لاریجانی اظهار داشت: آیین نامه ارتقا مبنای ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی دانشگاهها است و از این رو، نقش مهمی در سوق دادن فعالیت های ایشان به سمت اولویت ها و ارزش های نظام آموزش عالی کشور دارد.

وی توجه ویژه به فعالیت های آموزشی و شاگردپروری، در نظر گرفتن امتیاز معنادار و تعیین کننده برای انواع فعالیت های نوآورانه و دانش پژوهی آموزشی، و نیز امتیاز دهی به فعالیت هایی که موجب بهبود سیستم خدمات سلامت، نظام آموزش عالی علوم پزشکی یا تولید محصولات فناورانه می شود را از ویژگی های برجسته این آیین نامه را در مقایسه با آیین نامه مصوب سال ۹۱ برشمرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: همچنین در این آیین نامه برای ارج نهادن به استادانی که سرآمد در آموزش یا پژوهش هستند، مسیر ارتقا به شکل قابل توجهی تسهیل شده است.

وی تاکید کرد: طبق مفاد مندرج، اجرای این آیین نامه از اول مهرماه سال ۱۳۹۵ برای کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

لاریجانی افزود: برای جلوگیری از وقفه فرایند ارتقاء در دانشگاهها، تمام اعضای هیات علمی متقاضی ارتقای مرتبه بدون در نظر گرفتن اینکه پرونده آنها در کمیته های مربوطه بررسی شده و یا در شرف ارسال پرونده به این کمیته ها هستند می توانند تا پایان سال ۱۳۹۵ با ارائه درخواست کتبی اعمال مفاد آیین نامه مصوب سال ۹۱ را در بررسی پرونده ارتقای مرتبه خویش تقاضا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این آیین نامه و توجه بیشتر به حوزه آموزش در ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها، زمینه توسعه آموزش علوم پزشکی بیش از پیش فراهم شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *