خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تراکم مباحث آموزشی اعضای هیأت علمی مانع از ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها و صنعت

تراکم مباحث آموزشی اعضای هیأت علمی مانع از ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها و صنعت

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، تراکم مباحث آموزشی برای اعضای هیأت علمی را مانع از ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها و صنعت دانست و اظهار کرد: باید در جامعه به این باور برسیم که اتکا به تولید داخلی امری ضروری برای کشور تلقی می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف، توجه به محیط زیست و استفاده از کالای ساخت داخل در ساختار درون‌سازمانی از رویکردهای اصلی دانشگاه است، افزود: در راستای تحقق این هدف، دانشگاه به تحقیقاتی که نیاز داخلی را تأمین کند، توجه ویژه‌ای دارد.

وی به توجیه، تفسیر و تبلیغ این مبحث در سطح دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد خوداتکایی در میان دانشجویان از جمله اهداف دانشگاه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

غلامی تصریح کرد: در صورتی‌که توجه به این مباحث به عنوان ارزش و باور در مجموعه دانشگاه تلقی شود هرگونه مشکلی که در مسیر رسیدن به این هدف باشد، تسهیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قابل ارائه در این زمینه وجود دارد، افزود: تغییر فرهنگ و عادت در یک مجموعه زمان‌بر است که امیدورایم برای تحقق این هدف در دانشگاه زمان حداقل و دستاورد حداکثر باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه دانشگاه توجه به اقتصاد مقاومتی را از وظایف خود تلقی می‌کند، عنوان کرد: ارتباط اندک دانشگاه‌های کشور با صنعت از جمله ضعف‌های دانشگاه‌های کشور است که در صورت اصلاح این ارتباط کمک شایانی به تحقق اهداف شعار سال خواهد شد.

وی تراکم مباحث آموزشی برای اعضای هیات علمی را مانع از ارتباط موثر دانشگاه‌ها و صنعت دانست و اظهار کرد: باید در جامعه به این باور برسیم که اتکا به تولید داخلی امری ضروری و مهم برای کشور تلقی می‌شود که در این صورت تحمل همه مشکلات آسان خواهد شد.

غلامی در پایان به امتیازدهی و تشویق و ترغیب افرادی که در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، در برنامه‌های کلان، امتیازدهی به این افراد را مدنظر قرار می‌دهیم.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *