خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تغییر ۵۰ درصد هیأت علمی دانشگاه‌های کشور طی ۶ سال

تغییر ۵۰ درصد هیأت علمی دانشگاه‌های کشور طی ۶ سال

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور گفت: این موضوع که در مدت ۶ تا ۷ سال بتوان ۵۰ درصد هیأت‌های علمی دانشگاه‌های کشور را تغییر داد، بیانگر انجام کاری بزرگ و بی‌نظیر در دنیا است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی کی‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان زنجان، قزوین، گیلان و البرز در دانشگاه زنجان، با بیان اینکه وضعیت امروز به لحاظ جذب در دانشگاه‌ها متفاوت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به جز مشکل جذب در ردیف‌های استخدامی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و حل خواهد شد، مشکل دیگری وجود ندارد.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور در این رابطه تصریح کرد: به هر حال کاهش قیمت نفت از ۱۳۰ دلار به زیر ۴۰ دلار باعث بروز مشکلاتی شده است.

کی‌نژاد ادامه داد: بحث‌ها و مشکلاتی که در رابطه با جذب در دانشگاه‌ها در روزهای نخست تشکیل این همایش‌ها وجود داشت، امروز یا حل شده و یا بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شفاف سازی نیز با همت همکاران در این بخش صورت گرفته است، گفت: رعایت عدالت، سرعت جذب، و انتخاب اصلح از جمله مواردی است که در موضوع جذب در دانشگاه‌ها به خوبی رعایت شده است.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور ابراز کرد: در این راستا حتی می‌توان به کاهش اثرات منفی گروه‌های آموزشی در دانشکده‌ها و برعکس آن ایجاد اثرات مثبت در این زمینه اشاره کرد.

کی‌نژاد با اشاره به مطرح شدن نقشه جامع علمی کشور در جلساتی که برگزار می‌شود، اظهار کرد: هنوز وارد بحث‌های هیأت‌های علمی که تاثیر بسزایی دارند، نشده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجمیع و آمایش دانشگاه‌های وزارت بهداشت و علوم صورت گرفته است و آمایش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال بررسی است.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور بیان کرد: دورنمای این آمایش‌ها کاهش دانشجو در برخی از رشته‌های دانشگاهی است و همچنین لزوم آغاز برنامه‌ریزی برای ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌های کشور است.

کی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید هم‌افزایی بین دانشگاه‌های کشور بیشتر شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۷۶ هزار و ۱۲۹ پرونده هیأت علمی درخواست شده است که از این میزان ۵۵ هزار و ۶۳۰ پرونده بررسی شده است.

وی ادامه داد: از این میزان نیز حدود ۳۶ هزار و ۷۰۰ پرونده مورد تایید قرار گرفته است که نشانگر انجام کار بسیار بزرگی است.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اینکه در مدت ۶ تا ۷ سال بتوان ۵۰ درصد هیأت‌های علمی دانشگاه‌های کشور را تغییر داد، بیانگر انجام کاری بزرگ و بی نظیر در دنیا است.

کی‌نژاد با تاکید بر اینکه این موضوع حاصل دقت کار و برنامه‌ریزی بسیار خوب در این زمینه بوده است، گفت: مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن کشور است که خدا را شاکر هستیم که موفق به کاهش خروج نخبگان از کشور شده‌ایم.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شده است تا نگاه کشورهای جهان تغییر پیدا کند و همه تلاش خود را در راستای حفظ نخبگان ما در کشورهای خود صورت دهند.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آینده‌نگری باید در دستور کار برنامه‌های آتی قرار گرفته و در حال حاضر که جذب نهادینه شده، باید مراقبت و حفظ این موضوع به صورت جدی مورد توجه واقع شود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *