خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » ابلاغ بخشنامه استفاده از اساتید ایرانی غیرمقیم در دانشگاه آزاد تا چند روز آینده

ابلاغ بخشنامه استفاده از اساتید ایرانی غیرمقیم در دانشگاه آزاد تا چند روز آینده

دکتر حسین ابراهیمی، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، از ابلاغ بخشنامه استفاده از استادان ایرانی غیرمقیم در این دانشگاه در چند روز آینده خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، برنامه‌ریزی برای گسترش حضور بین‌المللی، یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر بوده است. سیاست‌هایی که با ایجاد دفاتر همکاری بین‌المللی در کشورهای مختلف همراه بوده و البته پیگیری‌هایی هم برای ایجاد واحد در برخی کشورها انجام شده است. دکتر حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با آنا درباره نحوه همکاری اعضای هیات علمی با واحدهای برون‌مرزی دانشگاه اظهار داشت:

برای استادان دو روش داریم. در یک روش اعزام استادن از ایران به واحدهای بین‌الملل صورت می‌گیرد؛ به عنوان مثال ما برای امارات، لبنان و افغانستان استادانی را که نیاز داریم به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت یک‌ترمه اعزام می‌کنیم. طبیعتا از استادان دانشگاه‌های آن کشورها هم استفاده می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به واحدها ارائه دهیم و استادان ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی را اعزام کنیم، برای اولین بار در این دانشگاه یک بانک اطلاعاتی را راه‌اندازی کرده‌ایم. استادان ایرانی که توانایی تدریس به زبانی غیر از فارسی هم دارند در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و ما هم براساس نیاز واحدهای برون‌مرزی از این استادان استفاده می‌کنیم. ترجیح ما این است که از استادان ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم، ولی در هر جا هم که نیاز باشد از استادان دانشگاه‌های برتر دنیا با رزومه خوب استفاده می‌کنیم. این سامانه در حال حاضر فعال است و نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. استادان برای اعزام باید دو شرط تسلط به زبان کشور مقصد و نیز رتبه‌ علمی بالا را داشته باشند چون این استادان به نوعی سفیران دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *