خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » همکاری اساتید ایرانی و اروپایی در ۱۴۱ پروژه تحقیقاتی

همکاری اساتید ایرانی و اروپایی در ۱۴۱ پروژه تحقیقاتی

وزیر علوم از امضای ۱۴۱ پروژه تحقیقاتی بین اساتید دانشگاه‌های ایران و اروپا خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها باید به اجرای تفاهم‌نامه‌ها توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی صبح امروز در نهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منتخب که در وزارت علوم، تحقیقات و فناروی برگزار شد گفت: همکاری های علمی و بین المللی از برنامه های وزارت علوم است و ظرفیت دانشگاه های ما در زمینه بین المللی سازی در خور توجه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۸۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در سطح کشور وجود دارد و بیش از ۷۶ هزار هیات علمی فعال هستند و در حال حاضر سرانه محققان ما افزایش یافته است.

وزیر علوم ادامه داد: ما باید سهم خودمان را در ارتباط با علم و فناوری در منطقه و بین الملل کسب کنیم، سال گذشته ۱۴۸۵ نفر از اساتید از کشورهای خارجی به کشور ما آمدند و در ۵ ماه اول امسال در این زمینه رشد ۲۵ درصدی نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته داشته ایم.

وی به برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ۴ برنامه از طرف وزارت علوم در این ستاد تصویب شده است که یکی از این برنامه ها به این مساله اختصاص دارد که تعدادی از دانشگاه های ما باید به طراز بین المللی دست یابند و ما باید زیرساخت های آن را تکمیل کنیم تا تعدادی از دانشگاه های ما در سطح بین الملل و طراز اول قرار گیرند.

فرهادی با بیان اینکه تاسیس دوره های مشترک از اولویت های برنامه بین المللی وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: عملا این برنامه شروع شده است و در سه ماه اول امسال سه دوره مشترک با کره و دو کشور اروپایی آغاز کرده ایم که البته این کافی نیست.

وی ادامه داد: تعدادی از کشورها را به عنوان کشور هدف در حوزه بین الملل مشخص کرده ایم که باید ارتباطات بیشتری با این کشورها داشته باشیم. چین و روسیه از این دسته کشورها به شمار می آیند.

وزیر علوم ادامه داد: کشور های اروپایی نیز عمیقا علاقه مند هستند با ایران همکاری کنند به طوری که ۱۴۱ پروژه تحقیقاتی بین اساتید ایرانی و اروپایی امضا شده است که از هر دو طرف حمایت شده و نظارت می شود این تعداد باید افزایش یابد. همچنین با اتحادیه اروپا سه پروژه بالای میلیون یورویی منعقد و فعالیت‌های آن آغاز شده است.

فرهادی در ادامه با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های خارجی منعقد می شود، گفت: برخی از دانشگاه ها تعداد بسیار زیادی تفاهم نامه امضا کرده اند به طوری که شمارش آن یک تا دو ساعت زمان به خود اختصاص می دهد. این دانشگاه ها باید بیشتر در زمینه اجرای تفاهم نامه فعال باشند تا اینکه تعداد آن را افزایش دهند و نباید تفاهم نامه ای امضا کنند مگر اینکه زمینه اجرای آن فراهم باشد.

وزیر علوم در ادامه به همکاری دانشگاه ها با وزارت علوم خارجه و سفارتخانه ها تاکید کرد و گفت: بعضا شنیده می شود هیاتی به کشوری اعزام شده بدون آنکه سفارتخانه از آن مطلع باشد، این موضوع بعدها مشکلاتی را ایجاد می کند. از این رو دانشگاه ها باید با وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها هماهنگ باشند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *