خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تغییر ۵۰ درصد هیأت علمی دانشگاه‌های کشور طی ۶ سال

تغییر ۵۰ درصد هیأت علمی دانشگاه‌های کشور طی ۶ سال

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور گفت: این موضوع که در مدت ۶ تا ۷ سال بتوان ۵۰ درصد هیأت‌های علمی دانشگاه‌های کشور را تغییر داد، بیانگر انجام کاری بزرگ و بی‌نظیر در دنیا است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی کی‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان زنجان، قزوین، گیلان و البرز در دانشگاه زنجان، با بیان اینکه وضعیت امروز به لحاظ جذب در دانشگاه‌ها متفاوت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به جز مشکل جذب در ردیف‌های استخدامی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و حل خواهد شد، مشکل دیگری وجود ندارد.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور در این رابطه تصریح کرد: به هر حال کاهش قیمت نفت از ۱۳۰ دلار به زیر ۴۰ دلار باعث بروز مشکلاتی شده است.

کی‌نژاد ادامه داد: بحث‌ها و مشکلاتی که در رابطه با جذب در دانشگاه‌ها در روزهای نخست تشکیل این همایش‌ها وجود داشت، امروز یا حل شده و یا بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شفاف سازی نیز با همت همکاران در این بخش صورت گرفته است، گفت: رعایت عدالت، سرعت جذب، و انتخاب اصلح از جمله مواردی است که در موضوع جذب در دانشگاه‌ها به خوبی رعایت شده است.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور ابراز کرد: در این راستا حتی می‌توان به کاهش اثرات منفی گروه‌های آموزشی در دانشکده‌ها و برعکس آن ایجاد اثرات مثبت در این زمینه اشاره کرد.

کی‌نژاد با اشاره به مطرح شدن نقشه جامع علمی کشور در جلساتی که برگزار می‌شود، اظهار کرد: هنوز وارد بحث‌های هیأت‌های علمی که تاثیر بسزایی دارند، نشده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجمیع و آمایش دانشگاه‌های وزارت بهداشت و علوم صورت گرفته است و آمایش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال بررسی است.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور بیان کرد: دورنمای این آمایش‌ها کاهش دانشجو در برخی از رشته‌های دانشگاهی است و همچنین لزوم آغاز برنامه‌ریزی برای ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌های کشور است.

کی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید هم‌افزایی بین دانشگاه‌های کشور بیشتر شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۷۶ هزار و ۱۲۹ پرونده هیأت علمی درخواست شده است که از این میزان ۵۵ هزار و ۶۳۰ پرونده بررسی شده است.

وی ادامه داد: از این میزان نیز حدود ۳۶ هزار و ۷۰۰ پرونده مورد تایید قرار گرفته است که نشانگر انجام کار بسیار بزرگی است.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اینکه در مدت ۶ تا ۷ سال بتوان ۵۰ درصد هیأت‌های علمی دانشگاه‌های کشور را تغییر داد، بیانگر انجام کاری بزرگ و بی نظیر در دنیا است.

کی‌نژاد با تاکید بر اینکه این موضوع حاصل دقت کار و برنامه‌ریزی بسیار خوب در این زمینه بوده است، گفت: مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن کشور است که خدا را شاکر هستیم که موفق به کاهش خروج نخبگان از کشور شده‌ایم.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شده است تا نگاه کشورهای جهان تغییر پیدا کند و همه تلاش خود را در راستای حفظ نخبگان ما در کشورهای خود صورت دهند.

رئیس عالی هیأت‌ جذب دانشگاه‌های کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آینده‌نگری باید در دستور کار برنامه‌های آتی قرار گرفته و در حال حاضر که جذب نهادینه شده، باید مراقبت و حفظ این موضوع به صورت جدی مورد توجه واقع شود.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *