خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » لزوم ایجاد فضای رقابتی در جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها

لزوم ایجاد فضای رقابتی در جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه زنجان گفت: در جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها، با توجه به آمار موجود، باید فضای رقابتی ایجاد شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، خلیل جمشیدی بعد از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان زنجان، قزوین، گیلان و البرز در دانشگاه زنجان، اظهار کرد: امروز در زمینه جذب در دانشگاه‌ زنجان اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه جذب در دانشگاه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر جز مشکل ردیف‌های استخدامی در دانشگاه‌ها، مابقی مشکلات حل شده است.

رئیس دانشگاه زنجان در این رابطه همچنین تصریح کرد: در زمینه جذب امروز در دانشگاه زنجان مشکل خاصی وجود ندارد و در دانشگاه زنجان اقدامات بسیار موثری در این زمینه صورت گرفته است.

جمشیدی ادامه داد: این موضوع حاصل اعتمادی است که هیأت جذب در وزارت علوم و هیأت عالی جذب دانشگاه‌ها به دانشگاه زنجان داشته است و اعتماد عامل بسیار مهمی در زمینه موفقیت‌ها است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان ما افراد بسیار فرهیخته‌ای هستند، گفت: اگر اعتماد به این قشر از جامعه صورت بگیرد بسیاری از مشکلات در جامعه ما حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان همچنین ابراز کرد: اگر عملکرد دانشگاه زنجان مورد بررسی قرار بگیرد این موضوع تبیین خواهد شد که اعتماد به دانشگاهیان عامل بسیار مهمی در حل مشکلات است.

جمشیدی با تقاضا برای توجه به حل مشکل ردیف‌های استخدامی در دانشگاه زنجان، افزود: اگر مشکل سازمان‌های مطبوع در زمینه اعطای مجوز به استخدام در دانشگاه، بحث مالی آن است، برای این موضوع فکر شده و به این جهت مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امید است با توجه به قول‌های مساعدی که برای استخدام در شهریورماه و چند ماه آینده آن به همکاران دانشگاهی داده شده است، این موضوع در کانون توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

رئیس دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه باید با توجه به شرایط کشور در دانشگاه‌ها اقدامات جدیدی صورت گیرد، گفت: آماری که حاکی از حضور حدود ۷۶ هزار نفر در هیأت علمی دانشگاه‌ها است، یک افتخار و امتیاز بزرگ برای دانشگاه‌های کشور است.

جشمیدی اظهار کرد: البته باید به این آمار، ۷۰ هزار نفر دانشگاهی دارای مدرک دکترا را نیز اضافه کنیم که پشت درهای دانشگاه منتظر ورود به این عرصه هستند.

وی با اشاره به اینکه این آمار لزوم ایجاد یک فضای رقابتی در زمینه جذب در هیأت علمی دانشگاه‌ها را طلب می‌کند، گفت: نیاز امروز کشور و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، جذب بهترین‌ها در دانشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه زنجان در پایان سخنان خود با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در زمینه جذب حداکثری گفت: این موضوع باید در همه زمینه‌ها صورت بگیرد و باید از آن دسته از نخبگانی ایرانی که از خارج از کشور به ایران آمده‌اند نیز بهترین استفاده ممکن صورت گیرد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *