خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش یک هزار نفری اعضای هیأت علمی فنی و حرفه‌ای

افزایش یک هزار نفری اعضای هیأت علمی فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: در سال جاری یک هزار عضو هیأت علمی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش مهر، دکتر مسعود شفیعی صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح «ایجاد عضو هیأت علمی فنی» که با حضور معاون آموزشی وزیر علوم برگزار شد، گفت: تلاش‌های دو ساله دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای تطبیق کادر آموزشی هیأت علمی به بار نشست و امروز مراسم رونمایی از طرح ایجاد عضو هیأت علمی فنی اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح با حمایت وزارت علوم ممکن شد و امروز احکام تعدادی از اعضای هیأت علمی فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: حدود یک هزار و ۶۰۰ داوطلب خواستار تطبیق کادر آموزشی به هیأت علمی بودند که یک هزار نفر از این افراد شرایط متناسب را داشتند، ۷۰۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و ۶۰۰ نفر پذیرش اولیه شدند.

شفیعی افزود: ۲۰۰ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس و ۱۴۰ نفر دارای مدرک علوم انسانی بودند که با توجه به این مسئله که مأموریت آنها تشخیص داده نشد، پذیرش نشدند.

وی در ادامه به ۶۰۰ نفری که پذیرش شده بودند اشاره کرد و گفت: پرونده ۵۰۰ نفر از این افراد تائید شده است و پرونده ۱۰۰ نفر دیگر در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: تا مهرماه سال جاری حکم ۴۵۰ نفر از اعضای هیأت علمی صادر می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه پرونده ۱۰۰ نفر شفاف نبوده و در حال بررسی است، افزود: بعد از اینکه کادر آموزشی دانشگاه آنها را به عنوان هیأت علمی تطبیق دادند، حقوق آنها طبق مصوبه سازمان مدیریت پرداخت می‌شود و مانند اعضای هیأت علمی افزایش حقوق خواهند داشت.

وی ادامه داد: هیأت علمی شدن شرایطی داشته و دارای بار مضاعف است. نیازمند به تحقیق و پژوهش دارد، این مسائل برای ترفیع لازم است و تا پایان سال جاری حدود یک هزار هیأت علمی به هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه از بروزرسانی کتاب‌ها و آزمایشگاه این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۶ کارشناس فنی و حرفه‌ای درخواست تبدیل شدن به هیأت علمی را داشتند که در حال بررسی است. این افراد از فراخوان سال ۹۱ باقی مانده‌اند.

شفیعی یادآور شد: گرچه بودجه دانشگاه کم است، ولی روند بررسی پرونده اعضای هیات علمی متوقف نشده است.

وی گفت: از ۳ هزار اولویت مصاحبه تنها ۱۷۰ پرونده تائید شده است که کارهای مربوط به این ۱۷۰ پرونده تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به راه‌اندازی کارشناسی پیوسته فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این برنامه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیگیری می‌شود و امیدواریم به زودی در شورای گسترش آموزش عالی نیز تصویب شود.

شفیعی به ساختار دانشگاه اشاره کرد و گفت: از دو سال گذشته استانی شدن ساختار دانشگاه آغاز شده است ولی شرایط مهیا نبود اما اکنون پیگیر آن هستیم و می‌بینیم وزارت علوم نیز برای دانشگاه‌های دیگر همین برنامه استانی شدن را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز اینکه استانی شویم را از هیأت امنا اخذ کرده‌ایم و هیأت امنا مجوز ایجاد در ۱۰ استان را صادر کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا دو تفاهمنامه با کشور آلمان در زمینه تربیت هیأت علمی، دانشجویان مشترک و برگزاری همایش‌ها منعقد کرده‌ایم.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *