خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » الزام اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد برای ارائه مقالات معتبر در رشته علوم انسانی

الزام اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد برای ارائه مقالات معتبر در رشته علوم انسانی

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این که ظهور مقالات دانشمندان ایرانی در رشته‌های علوم انسانی دنیا تقریبا معادل صفر است، گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد را ملزم کردیم که در رشته علوم انسانی مقالات معتبر در مجلات معتبر علمی داشته باشند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با نقش این دانشگاه در توسعه علم کشور گفت:‌ ما اقدام و عمل جدی در این زمینه انجام دادیم و آئین‌نامه‌هایی نوشتیم که شتاب علمی را سرعت داده و در عین حال از نظر کمی و کیفی به تولید علم عمق می‌دهد تا از این طریق بتوانیم در توسعه علمی ایران مشارکت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در رشته‌های علوم انسانی در بیشتر پایگاه‌های علمی دنیا مقالات دانشمندان ایرانی نمایه نمی‌شود ولی ما در دانشگاه آزاد اعضای هیأت علمی را ملزم کردیم که باید مقالات معتبر در مجلات معتبر علمی در رشته علوم انسانی داشته باشند، این کار باید سال‌ها پیش در سراسر کشور آغاز می‌شد.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد دانشمندان و رشته‌های دانشگاهی کشور در زمینه علوم انسانی است، گفت: ظهور مقالات دانشمندان ایرانی در رشته‌های علوم انسانی دنیا تقریبا معادل صفر است، وقتی در دنیا پایگاه‌های معتبری مانند ISI یا WOS رتبه‌بندی می‌کنند رشته‌های فنی مهندسی و علوم انسانی در کنار هم مقایسه می‌شود ولی بار اصلی رتبه‌بندی ایران بر دوش رشته‌های فنی مهندسی است در حالی که باید دانشمندان علوم انسانی ما فعال بشوند.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: بیشتر مقالات علوم انسانی ما به زبان فارسی است در حالی که دانشمندان کشورمان باید این مقالات را به زبان خارجی ترجمه کنند و به دنیا ارائه دهند زیرا علوم انسانی جزو مزیت‌های ایران به شمار می‌روند. ما در علوم انسانی حرف‌های جدیدی برای گفتن داریم ولی این حرف‌های جدید به زبان فارسی بیان می‌شود و دنیا از آن بی‌اطلاع است.

وی افزود: باید افکار جدید خود را در علوم انسانی هم عرضه کنیم بنابراین دانشمندان علوم انسانی کشور باید در تولید علم مشارکت بیشتری داشته باشند و هم‌افزایی ایجاد شود زیرا ما وزن بسیار بالایی در علوم انسانی داریم اما در ژورنال‌های بین‌المللی خاموش هستیم.

 

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *