خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » دانشگاه‌ها در انتظار تنظیم شیوه‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی

دانشگاه‌ها در انتظار تنظیم شیوه‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی

رئیس مرکز امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ و تنظیم شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

علیرضا وحیدی رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی گفت:  آیین نامه قبلی ارتقا اعضای هیات علمی از سال ۱۳۸۸ در دانشگاههای سراسری و آزاد در حال اجرا است که معمولا هر پنج سال یکبار مورد بازنگری و اصلاح قرار می گیرد.
وی ادامه داد: لذا آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی ازسوی رییس جمهور ابلاغ شده است.
وحیدی بیان کرد: هرچند که این آیین نامه ابلاغ شده اما تا شیوه نامه اجرایی آن از سوی وزارت علوم تهیه نشود قابل الاجرا نیست، لذا منتظر ابلاغ شیوه نامه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.
رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد این شیوه نامه باید حداکثر ۳ ماه بعد از ابلاغ رییس جمهور از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر دستیابی به اهداف مهم از جمله حفظ، تقویت و توسعه توأمان فرهنگ اسلامی و توان علمی (آموزشی، پژوهشی و فناوری) دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور؛ تأمین نیازهای علمی و فناوری کشور به‌منظور حفظ و ارتقای دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگ، سلامت، اقتصاد، تجارت، صنعت و کشاورزی؛ آموزش نیروی انسانی مورد نیاز کشور براساس اهداف برنامه‌های توسعه‌ای و آمایش سرزمینی و اصلاح هرم اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و اصلاح و تغییر بنیادین نظام ارزیابی اعضای هیأت علمی تأکید شده است.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *