خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » سیاست وزارت علوم برای تأمین هیأت علمی دانشگاه‌ها

سیاست وزارت علوم برای تأمین هیأت علمی دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان سیاست وزارت علوم برای تأمین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر این که سیاست وزارت علوم تامین هیات علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها است، افزود: اگر تامین اعضای هیات علمی از مسیر عادی، یعنی جذب  فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در مقطع دکتری عملی نشود، بورس یک امکان برای تامین هیات علمی دانشگاه‌ها است. تجربه چند سال اخیر نشان داده است که دانشگاه‌های بزرگ نیازهای هیات علمی خود را از طریق فارغ التحصیل دکترای خارج و داخل تامین می‌کنند و با کمبود اعضای هیات علمی مواجه نیستند، اما برخی از دانشگاه‌های شهرستان‌ها یا برخی رشته‌های خاص که تعداد فارغ التحصیل آن ها زیاد نیست نیاز به سرمایه گذاری دارد که باید این نیاز از طریق بورس تامین شود.

وی افزود: در این راستا به دانشگاه‌ها اعلام شد برای بورس خارج، در گرایش‌های جدید، متناسب با نقشه جامع علمی کشور نیازهای خود را اعلام کنند که آزمون مربوطه نیز برگزار شد، دانشگاه‌ها مصاحبه را انجام دادند و نتایج آن همزمان با نتایج پذیرفته شدگان دکتری اعلام می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان درمورد بورس داخل نیز در پایان توضیح داد: بورس داخل از بین دانشجویان دکترای موجود انتخاب می شود. به این صورت که دانشگاه‌های شهرستان ظرفیت خود را به مرکز نظارت و ارزیابی اعلام می‌کنند و چنانچه نیاز آن‌ها مورد تایید این مرکز قرار بگیرد، نتایج روی سایت بارگذاری می‌شود و دانشجویان دکترای داخل هم می‌توانند از بورس داخل برای دانشگاه‌های دور و شهرستان‌ها استفاده و به عنوان عضو هیات علمی فعالیت کنند.

همچنین ببینید

آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه در …

یک دیدگاه

  1. پس چرا امسال برای بورس داخل حتی یک دانشگاه دولتی هم نتونست سهمیه بگیره؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *