خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » حل مشکل اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

حل مشکل اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ به دنبال حل مشکل جذب مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهم بود؛ هر چند که این مسأله ربطی به وزارتخانه ندارد، اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام آنان داده شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی در جلسه سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: اگر قرار است مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا همان حق التدریسی‌ها در دانشگاه مسئول جذب شوند، به ردیف اعتبار و امکانات نیاز است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش باید تا سقف ۶۰ هزار نفر جذب می‌کرد، اما در سال ۱۳۹۰ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد که این افراد نمی‌توانند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شوند و بر استخدام این افراد در وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد.

فرهادی ادامه داد:‌ در سال ۱۳۹۳ و در پی شکایت برخی از حق‌التدریسی‌ها، دیوان عدالت اداری خواسته‌ آنان را رد کرد، اما برخی از اساتید و مدرسان حق‌التدریسی که زمینه جذب در هیات‌های علمی را داشتند، در فرایند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری قرار گرفتند. در حال حاضر نیز وزارتخانه به دلیل فقدان ردیف استخدامی، امکانات و بودجه نمی‌تواند بقیه این افراد را جذب کند و اساساً جذب حق‌التدریسی‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری محل قانونی ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقتی با فریادها و صدای بلند هاجر چنارانی که از وی می‌خواست تا قول دهد طی چند ماه آینده زمینه استخدام مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حل کند، روبرو شد وعده داد: هرچند که این مساله به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ربطی ندارد، اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام حق‌التدریسی ‌ها داده شود.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *