خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بهره‌مندی افراد کلیدی فعال شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات نظام‌ وظیفه تخصصی

بهره‌مندی افراد کلیدی فعال شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات نظام‌ وظیفه تخصصی

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آخرین آمار افرادی را که از تسهیلات نظام وظیفه برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار شده‌اند، اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر صاحبکار خراسانی با بیان این‌ که حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مهمترین فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حمایت‌های تمهید شده، ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به افراد کلیدی و فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان این‌که برنامه‌ حمایتی از سربازان برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی شده است، عنوان کرد: به دلیل اینکه عدم فعالیت فردی که باید سربازی خود را بگذراند باعث افت فعالیت شرکت دانش‌بنیان می‌شود، از این رو درصدد برآمدیم تا تسهیلاتی را به این افراد ارائه دهیم که بتوانند همزمان با گذراندن دوره سربازی در شرکت دانش‌بنیان خود فعالیت کنند.

صاحبکار با اشاره به تحقق تسهیلات نظام وظیفه نخبگان برای کار در شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: طی چند سال گذشته شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور و …) فراهم شده بود که این افراد، پس از گذراندن دوره آموزش سربازی، الزامی به حضور تمام‌وقت در پادگان‌ها نداشته باشند و با اجرای موفق یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های دفاعی و یا دولتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کردند.

وی افزود: اکنون این افراد می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برخوردار شوند و در شرکت دانش‌بنیان نیز فعالیت کنند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تاکنون ۱۲۱ نفر توانسته‌اند از این تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شوند و در شرکت دانش‌بنیان نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

متقاضیان و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند جزئیات تسهیلات نظام وظیفه برای افراد کلیدی فعال شرکت‌های دانش‌بنیان را در سامانه daneshbonyan.ir ملاحظه کنند.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *