خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ممنوعیت همکاری هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد

ممنوعیت همکاری هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد

با اصلاح ماده ۱۲ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی، همکاری هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد ممنوع می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت علوم تصمیم دارد با اصلاح ماده ۱۲ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، فعالیت نیمه وقت آنها در دانشگاه‌های غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی را ممنوع کند.

بر همین اساس رئیس دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به شماره ۱۸۰۲۹/۱۰ خواستار حذف این پیشنهاد از دستور جلسات هیات امنای دانشگاه‌های کشور شد.

در این نامه آمده است:

« جناب‌ آقای دکتر محمد فرهادی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام

احتراماً، پیرو مذاکره حضوری مورخ ۹۵/۳/۹ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به استحضار می‌رساند اخیراً به تمام دانشگاه‌های دولتی از طرف آن وزارتخانه پیشنهادی در دستور جلسه هیأت امنای دانشگاه‌ها قرار گرفته است که تصویر آن به پیوست است.

بند اول این دستور جلسه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی در تمام دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، غیرانتفاعی به صورت نیمه‌وقت را ممنوع می‌کند.

همان‌طور که اطلاع دارید از دیرباز همکاری نیمه‌وقتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بلامانع بوده است، به‌طوری که در این مدت به تعداد حدود ۱۸۰۰ هیأت علمی نیمه‌وقت از دانشگاه‌ها و موسسات دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول همکاری هستند.

همکاری اعضای هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه‌های دولتی به صورت نیمه‌وقت در دانشگاه آزاد اسلامی برای هر دو سازمان مفید است. به‌طوری که دانشگاه آزاد اسلامی از این اعضا برای امور آموزشی و هدایت رساله‌های ارشد و دکتری تخصصی جهت افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی استفاده می‌نماید و همچنین با توجه به راهنمایی و مشاوره این عزیزان در رساله‌های ارشد و دکتری تخصصی، تولیدات علمی منتج از این پژوهش‌ها با توجه به ثبت آدرس دانشگاه دولتی این همکاران، به نام دانشگاه‌های محل خدمت تمام‌وقتی آنها در تمام پایگاه‌های استنادی مثل ISC و SCOPUS و WOS هم ثبت می‌شود و از این رو در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی تأثیر بسیار زیادی دارد. ضمناً این همکاری بین دانشگاه‌های دنیا تحت عناوین مختلف مثل استاد وابسته (Affiliated Professor) و … رایج است.

با توجه به موارد فوق و استفاده بهینه از نیروهای متخصص در کشور، خواهشمند است نسبت به حذف این پیشنهاد از دستور جلسات هیأت امنای دانشگاه‌های وابسته اقدام لازم را معمول فرمایند.»

به گزارش فارس، در صورت تصویب این اصلاحیه دانشگاه آزاد دیگر نمی‌تواند اعضای هیات علمی نیمه وقت شاغل در دانشگاه‌های دولتی را برای اخذ مجوز رشته به وزارت علوم معرفی کند.

بر اساس توافق میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد هر ۲ عضو هیات علمی نیمه وقت معادل یک عضو هیات علمی تمام وقت محاسبه می‌شود.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *