خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » اعلام شرایط و جزئیات جذب بورسیه دانشگاه‌های پزشکی در سال ۹۵

اعلام شرایط و جزئیات جذب بورسیه دانشگاه‌های پزشکی در سال ۹۵

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از بورسیه ۱۲۰ نفر از دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور برای سال جاری خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها به معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دانشگاه‌هایی مانند اراک، ارومیه، بم، بجنورد، جهرم، جیرفت، قم، فسا، شاهرود، سمنان، شاهرود، سبزوار و دزفول  هر کدام متقاضی جذب سه بورسیه هستند بطور کلی حدود ۳ تا ۷ نفر در دانشگاه‌های متقاضی جذب خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌ها به دانشگاه‌ها اعلام شده است و منتظر فعال شدن سامانه برای ثبت نام هستیم.

دکتر حسینی همچنین تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۷ نفر و در دانشگاه هایی مانند یزد و گناباد ۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیرجند و بندرعباس ۵ نفر بورسیه خواهند شد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در خصوص تنوع رشته های درخواستی دانشگاه‌ها نیز گفت: در این فراخوان واجدین شرایط در رشته هایی مانند دکتری پرستاری، علوم تغذیه، بهداشت، فارماکولوژی، طب سنتی، بیوشیمی، اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تشریحی، بهداشت باروری، رشته های مختلف داروسازی، نانو تکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی، فیزیولوژی پزشکی، کنترل دارو و غذا، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی، روان شناسی بالینی، بیولوژی تولید مثل و باکتری شناسی پزشکی بورسیه می شوند.

دکتر حسینی تاکید کرد: ثبت نام بورسیه فقط از طریق ثبت در سامانه صورت خواهد گرفت و به مراجعات حضوری، تلفنی و مکاتبات ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه بومی به متقاضیان بورس داخل نیز گفت: امتیازی که برای افراد بومی در نظر گرفته شده به گونه ای است که آنها در اولویت جذب قرار دارند و در صورت عدم وجود متقاضیان بومی، سایر افرادی که در دانشگاه مورد نظر متقاضی هستند در اولویت قرار می گیرند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: دانشگاه های مادر و بزرگ علوم پزشکی در فراخوان جذب بورسیه در دستور کار نیستند و تأکید عمده وزارت بهداشت در دانشگاه های کمتر برخوردار است تا به این طریق بدنه هیات علمی این دانشگاه ها تقویت شود.

دکتر حسینی از متقاضیان جذب بورسیه خواست تا شرایط لازم جذب را به دقت مطالعه کنند و به شرایط سنی و رشته های مندرج در سامانه توجه داشته باشند که رشته تحصیلی آنها به طور دقیق منطبق با رشته های اعلام شده در سامانه جذب باشد تا در ادامه مراحل دچار مشکلات نشوند.

به گفته وی در جذب بورسیه لازم است به سنوات تحصیلی و شرایط مربوط به معدل متقاضیان توجه شود به گونه ای که حداقل معدل برای فارغ التصیلان کارشناسی ارشد ۱۶ و دکتری حرفه ای ۱۵ در نظر گرفته شده است همچنین تمام افرادی که یک نیمسال از شروع تحصیلات آنها در مقطع دکتری تخصصی گذشته باشد می توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از پایان مهلت ثبت نام، اسامی متقاضیان به دانشگاه های محل بورسیه اعلام خواهد شد و دانشگاه ها نسبت به دعوت از متقاضیان، دریافت مدارک لازم برای ادامه روند پذیرش اقدام خواهند کرد و ظرف حداکثر ۶ ماه روند رسیدگی به پایان می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: تمام متقاضیان پس از تأیید بررسی صلاحیت های علمی و عمومی از سوی دانشگاه ها به مرکز خدمات آموزشی برای سیر روند اداری مرتبط با بورسیه معرفی می شوند و در نهایت پس از تصویب در شورای اجرایی بورس وزارت بهداشت، به صورت رسمی به عنوان بورسیه دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته می شوند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: افرادی که بورس دانشگاه‌های داخل کشور شوند پس از فراغت، دو برابر زمان تحصیل خود موظف به اشتغال به عنوان کادر علمی در دانشگاه محل بورسیه خواهند شد و در ادامه به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب می شوند.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

۴ دیدگاه

  1. با سلام. من دانشجوی سال دوم دکتری بیوشیمی هستم. اما وزارت علومی هستم. بنظر شما امکان شرکت در فراخوان رو دارم؟

  2. با سلام و احترام
    زمان فراخوان بورسیه چه زمانی است ؟

  3. من حاضرم سه برابر مدت تحصیلم رایگان مشغول به کار بشوم دو سال از شرایط بورسیه در مقابل علاقه من موردی نیست

  4. با عرض سلام و احترام،
    شرایط دقیق را از کجا باید مطالعه کنیم؟
    سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *