خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » بازنگری مصوبه جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

بازنگری مصوبه جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاه های کشور از بازنگری مصوبه جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمدعلی کی‌نژاد در همایش منطقه‌ای هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، افزود: طی دو سال گذشته ۹ هزار عضو هیات علمی به صورت پیمانی، رسمی و آزمایشی در دانشگاه‌های کشور جذب شدند.

وی افزود: موضوع جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها از مسائل بسیار مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌رود به طوری که براساس مصوبه این شورا از سال ۱۳۸۸ تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر از ۷۶ هزار نفری که در نظام آموزش عالی کشور جذب شدند، به استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی درآمدند.

کی نژاد با اشاره به کارنامه وزارت بهداشت در زمینه جذب اعضای هیات علمی گفت: معمولاً در جلسات شورای انقلاب فرهنگی سعی می‌کنیم از مدل وزارت بهداشت استفاده کنیم. چراکه براساس آنالیزی که از این مدل انجام شد حدود ۶ هزار نفر با کیفیت و کمیت قابل قبولی به عنوان اعضای هیات علمی جذب شدند و این کارنامه بی‌نظیری برای وزارتخانه محسوب می‌شود.

رئیس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: خوشبختانه در هیات‌های اجرایی جذب وزارت بهداشت مشکل خاصی وجود ندارد و راندمان جذب سرمایه‌های انسانی از سوی این هیات‌ها به خوبی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: وزارت علوم باید در بحث آمایش دانشگاه‌ها از تجربه موفق وزارت بهداشت استفاده کند.

رئیس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاه‌های کشور موضوع ردیف اعتبارات و بورسیه‌ها را از مشکلات اساسی دانشگاه‌های دولتی برشمرد و گفت: در زمینه تامین ردیف و اعتبارات دانشگاه‌ها رایزنی‌های خوبی با مسؤلان صورت گرفته است و سعی داریم به زودی مجوزهای لازم را در این زمینه را کسب کنیم تا دانشگاه‌های دولتی مشکلی نداشته باشند.

به گفته وی، براساس سیاست‌های تعیین‌شده میزان بورسیه‌های خارجی در کشور بسیار کم و تنها در رشته‌هایی که در کشور وجود ندارد یا تعداد پذیرش در آنها پایین است، صورت می‌گیرد.

کی نژاد خاطرنشان کرد: نباید بورسیه دانشگاه‌های داخل تنها بر منطقه ۱۰ آمایشی یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران متمرکز شود، بلکه این امکان باید به دانشگاه‌های کم برخوردار نیز اختصاص داده شود.

وی درباره سن بازنشستگی اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: باید شرایط و زمان بازنشستگی در دانشگاه‌های وزارت بهداشت به گونه‌ای باشد که نیروهای توانمند و جوان‌تر نیز امکان فعالیت‌های علمی، آموزش و خدماتی را داشته باشند و اجازه ندهیم این افراد تحصیلکرده کشور را به مقصد خارج ترک کنند.

رئیس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: براساس مصوبه جذب در دانشگاه‌های علوم پزشکی هیات‌های اجرایی مسوول جذب اعضای هیات علمی هستند و می‌توانند کارگروه‌های علمی و اجرایی برای استخدام آنها را تشکیل دهند.

وی افزود با توجه به اینکه تعداد متقاضی برای جذب در برخی دانشگاه‌ها پایین است یکی از اعضای گروه رئیس دانشکده و رئیس دانشگاه می‌تواند در این هیات‌های اجرایی شرکت کنند و درخصوص بررسی صلاحیت علمی اعضا اظهارنظر کنند. اما در مواردی که متقاضی زیاد باشد این صلاحیت در کارگروه‌های عمومی بررسی می‌شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

یک دیدگاه

  1. با توجه به کارامدی کارشناسان ارشد شاغل در دانشکده ها و بار سنگین مسولیتهای که در زمینه آموزش و پژوهش در عهده آنان می باشد متاسفانه حتی مشمول قانون همترازی علمی که سابقا اجرا می شد نیز نمی شوند و آنها با وجود داشتن سی وی های قوی در امور پژوهشی و آموزشی نمی توانن حتی به عنوان مربی مطرح شوند و این امر باعث دلسردی آنان نسبت به انجام وظایفشان شده است جا دارد که در بازنگری و اصلاح قوانین به این امر مهم نیز توجه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *