خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تصویب کمک هزینه دکتری در نقشه جامع علمی کشور

تصویب کمک هزینه دکتری در نقشه جامع علمی کشور

کمک هزینه مصوب دانشجویان دکتری در نقشه علمی کشور، به علت نبود منابع مالی به صورت وام پرداخت می گردد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با مهر از فراهم شدن زمینه اختصاص کمک هزینه ویژه دانشجویان دکتری در قالب وام دانشجویی خبر داد.

محمد رضا مخبر دزفولی با اشاره به کمک هزینه ویژه دانشجویان دکتری گفت: در نقشه جامع علمی کشور برای دانشجویان دکتری پیش بینی هایی شده است باید برنامه ریزی شود تا دانشگاه ها کمک هزینه ای را برای دانشجویان تمام وقت دکتری که مشغول تحقیق و پژوهش هستند، اختصاص دهند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در سطح دکتری قرار دارند یا در شرف ازدواج بوده و یا این که متاهل هستند، نیاز دارند که پشتیبانی شوند حتی اگر در حد کمی باشد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درحال حاضر این کار برای دانشجویان تخصصی پزشکی انجام می گیرد و دستیاران گروه پزشکی کمک هزینه دریافت می کنند که البته مقدار آن خیلی زیاد نیست، ولی در هر صورت به دانشجوی دوره دکتری فرصت می دهد تا در این دوره تمام ذهن خود را درگیر کار علمی و پژوهش کند.

وی با بیان این که در نقشه جامع علمی کشور کمک هزینه دانشجویان دکتری مصوب شده و دو سال گذشته نیز در قالب چهارچوبی ذیل نقشه جامع علمی کشور به وزارت علوم  ابلاغ شده است افزود: وزارت علوم هم قرار بود این کار را انجام دهد، اول مقرر شده بود در قالب تامین کمک هزینه ما به ازای کار تحقیقاتی که دانشجویان انجام می‌دهند این کمک هزینه تعلق گیرد اما با توجه به محدودیت هایی که وزارت علوم با آن روبرو بود درحال حاضر امکان ارایه این کمک هزینه به صورت وام فراهم شده است.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق گفته مسئولان وزارت علوم در این زمینه تفاهم نامه‌ای با نظام بانکی کشور به منظور دریافت وام برای تامین این اعتبار در دست امضاء است.

وی افزود: این اعتبار در قالب وام های دانشجویی با نرخ بهره کم و بازپرداخت طولانی به دانشجویان دکتری پرداخت خواهد شد.

همچنین ببینید

آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه در …

۲ دیدگاه

  1. خبری از وام هم که نیست حتی وام شش ماهه قبلی رو هم ندادن.

  2. آقا بالاخره قصه چیه؟
    وام میدن یا نه؟
    کسی خبر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *