خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » عدم تأثیر نمره مردودی در معدل کل دانشجویان دکتری

عدم تأثیر نمره مردودی در معدل کل دانشجویان دکتری

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به بی اثر شدن نمره مردودی در معدل کل دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی اظهار کرد: بی اثر شدن نمره مردودی در معدل کل دانشجویان از مهر ماه آتی برای دانشجویان دکتری هم اجرا می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا،‌ گفت: نمره مردودی در معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورودی‌های ۹۳ به بعد و برای دانشجویان مقطع ارشد ورودی‌های ۹۴ بی تاثیر شده بود و امسال نیز این طرح برای دانشجویان مقطع دکتری ورودی‌ ۹۵ به بعد اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این قانون چنانچه دانشجویی موفق به کسب نمره قبولی در درسی نشود یا به عبارت دیگر نمره ردی بگیرد چنانچه یک بار دیگر درس مذکور را بگذراند و موفق به کسب نمره قبولی شود، نمره ردی درکارنامه این دانشجو درج می‌شود اما در معدل کل محاسبه نمی‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه با بیان این که امر مذکور موافقان و مخالفان زیادی دارد، اظهار کرد: نکته مثبت این موضوع این است که بر اساس آیین‌نامه‌های قبلی، جبران معدل برای دانشجویان، مخصوصا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دانشجویان دکتری بسیار دشوار بود اما بر اساس آیین‌نامه‌های جدید جبران معدل، تسهیل شده است. باید توجه داشت که صفر هم جزو نمره های ردی محسوب می‌شود و در معدل کل بی اثر است.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

۶ دیدگاه

  1. این بی عدالتی هست چون در زمانی که این معدل ها را برای شغل لحاظ می کنند دیگر سالها را از هم جدا نمی کنند و فقط به معدل نگاه می کنند. مثال آن در جذب هیات علمی که عدد ثابت برای همه گذاشتند.

  2. من هم ورودی ۹۴ هستم دقیقا همین مشکل رو پیدا کردم یک درس رو که در دوران ارشد هم گذرونده بودم رو با یک استاد در دکتری برداشتم که نمره ۱۲ گرفتم و مردود شدم همین درس رو با استاد دیگری با نمره ۱۹ گذروندم در حالی که واقعا نمره ۱۲ استاد قبل اجحاف به من بود ولی در دوره دکتری این مسائل بسیار مرسوم هست. ورودی ۹۴ هستم و اون نمره ۱۲ به شدت معدل من رو تحت تاثیر قرار داده و الان که از رساله دفاع کردم بسیار از این بابت ناراحت هستم چه فرقی بین ورودی ۹۴ و ۹۵ هست آخه.
    نمره رساله هم که از معدل بی اثر شده، در استخدام بسیاری از مراکز حداقل معدل برای دکتری ۱۸ است علت این امر هم تاثیر زیاد نمره رساله بوده. اگر اثر نمره رساله از معدل حذف میشه باید به فکر حداقل معدل برای استخدام هم باشید.
    چرا این جا قانون ها این طوری عوض میشه همیش ظلم به دانشجو باشه؟
    نمره رساله از معدل کل حذف میشه که خیلی معدل ها بالا باشه ولی همین شرط معدل استخدام هیئت علمی تغییری نکرده. بله اگر نمره رساله من هم در معدل حساب میشد معدل بالای ۱۸ داشتم

  3. سلام برای من ورودی ٩۵ دکتری هستم
    نمره مردودی من. بی تأثیر خواهد بود در معدل کل؟

  4. سلام
    خوب این چه قانونی هستش.
    فقط ورودی ۹۵ به بعد؟
    خوب میگفتی هر کسی که مدرک نگرفته و درسش تمام نشده. که برای همه دانشجویان اعمال بشود. این که عدالت نیست.

  5. با سلام
    من ورودی دکتری در مقطع ۹۴ هستم
    از مسئولین محترم تقاضا دارم که برای ورودی های ۹۴ هم فکری بکنید ، بدین خاطر که ورودی های ما مجبور به گذراندن یک ترم بیشتر از ورودی های ما قبل خود نسبت به دروس جبرانی مجبور بودند الان هم که امتیاز خوبی قرار شامله بچه ها بشه و آن عدم درج نمره مرودی در کارنامه می باشد کمکی هم به ورودی ما بکنید که بیشتر از دوستان خود مجبور به گدراندن دروس جبرانی می باشیم تا شاید این بیشتر بودن واحدها دلیل بر عدم کسب نمره مناسب نشود .
    با تشکر

    • دوست گرامی سلام.بنده مدیر گروه دانشگاه … هستم.عدم درج نمره مردودی که شما فرمودید نیست بله عدم تاثیرنمره مردودی اونم در معدل کل هست.تمامی نمره های مردودی در ریز نمرات ثبت میشود.اگر طبق نظر شما که میفرمائی عدم درج نمره،پس هرکسی که ۱۰ بار درسی رو نمره قبولی نیاره و بعد یک نمره خیلی خوب حالا مثلا بگیره چه فرقی با کسی که در همان ترم اول اون درس رو با نمره خوب قبول شده داره!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *