خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » جذب هیأت علمی تمام وقت جزو سیاست های اصلی دانشگاه آزاد

جذب هیأت علمی تمام وقت جزو سیاست های اصلی دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی جذب هیات علمی تمام وقت را جزو سیاست های اصلی این دانشگاه عنوان کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر میرزاده در نهمین جلسه هیات امنای استان مرکزی با بیان این که مشکل زیان دهی برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی امری جدی است، گفت: این مشکل تنها مربوط به واحدهای استان مرکزی نیست، وجود ۲ هزار و ۳۰۰ رقیب برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و کاهش جمعیت دانشجویی به ویژه در مقاطع کاردانی و کارشناسی علت اصلی زیان دهی بسیاری از واحدها به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار تا پایان برنامه پنجم توسعه نرخ جمعیت دانشجویی با کاهش روبرو خواهد بود، اگر چه در مقاطع تحصیلات تکمیلی با افزایش جمعیت دانشجو روبرو هستیم اما نرخ رشد دانشجو در این مقاطع نیز نسبت به گذشته رشد چندانی نخواهد داشت به همین خاطر باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده تا نشاط علمی، پژوهشی و کارآفرینی خود را حفظ کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طبق برنامه ششم، وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه باید ۴۰ درصد کاهش پیدا کند، تاکید کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان به معنی اثر بخشی علم و تسهیل فرایند تبدیل علم به ثروت است.

میرزاده با اشاره به سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ نصف تولید ناخالص ملی باید از محل اقتصاد دانش بنیان تامین شود، مخاطب اصلی این سند دانشگاه ها و صنعت است. البته در این خصوص نیاز است که ارتباط میان صنعت و دانشگاه تقویت شود.

وی افزود: رابطه صنعت و دانشگاه پیش از انقلاب ارتباط ضعیفی بوده اگرچه طی دو سه سال اخیر اقداماتی برای تقویت این رابطه انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

دکتر میرزاده با اشاره به تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقا رتبه تولید علم ایران در دنیا گفت: وجود دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم یک سرآمدی و سرافرازی محسوب می شود و اگر این دانشگاه نبود کشور ایران نمی توانست به چنین مقامی در دنیا دست پیدا کنید.

وی ادامه داد: طبق داده های پایگاه ESI در حال حاضر رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید مقالات عملی در دنیا ۱۸۷ است که جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر تولید کننده علم به شمار می رود و این میزان تولید علمی مربوط به ده درصد واحدهای این دانشگاه است.

میرزاده نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در واحدهای استان مرکزی را نامناسب دانست و گفت: جذب هیات علمی تمام وقت جزو سیاست های اصلی ما به شمار می رود، با توجه به امکانات و پتانسیل های خوب واحدهای این استان باید مشوق های لازم برای جذب اعضای هیات علمی تمام وقت در نظر گرفته شود.

وی وجود نیروهای مازاد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را یکی دیگر از دلایل زیان دهی واحدها دانست و گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته برخی دانشگاه آزاد اسلامی را به یک بنگاه اشتغال تبدیل کرده و رسالت اصلی آن را که آموزش است فراموش کرده بودند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید در هزینه کردن شهریه های دانشجویان محتاط باشند چرا که دانشگاه متعلق به آنهاست.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *