خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام تأثیر نتایج ارزیابی دانشجویی از عملکرد اعضای هیأت علمی

اعلام تأثیر نتایج ارزیابی دانشجویی از عملکرد اعضای هیأت علمی

مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد چگونگی تاثیر نتایج ارزیابی دانشجویی از عملکرد اعضای هیات علمی را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزرای مهر، مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد در گزارشی، با تأکید بر تأثیر بلند مدت نتایج ارزیابی دانشجویی از اعضای هیات علمی در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه از دانشجویان برای شرکت فعالانه در این ارزیابی ها دعوت کرد.

در این گزارش آمده است:

در مطالعه ای که توسط مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه انجام شده است حدود ۵۰ درصد از دانشجویان بر این باورند که نتایج ارزیابی عملکرد مدرسان بی فایده بوده و بهره برداری مشهودی از آن صورت نمی گیرد.

این در حالی است که یافته های حاصل از نتایج ارزیابی دانشجویان، هر ساله در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد، فرصت مطالعاتی و انتخاب اعضای هیات علمی نمونه مورد استفاده قرار می گیرد.

ضمن اینکه ارزیابی دانشجویان پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی (تذکر توسط مدیر گروه، معاون آموزشی دانشگاه و یا معاون آموزشی دانشگاه)، تذکر کتبی توسط معاون آموزشی دانشگاه (بدون درج در پرونده و با درج در پرونده)، هدایت و راهنمایی مدرسان به سمت درسی که توانایی ارائه با کیفیت تری دارند، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه های آموزشی را نیز به همراه دارد.

باید توجه داشت که فرایند ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد مدرسان نیازمند زمان بوده و عملکرد اعضای هیات علمی باید در چند نیمسال و براساس ماهیت دروس و دیگر عوامل سنجیده و قضاوت شود و بنابراین باید گفت ارزیابی های انجام شده توسط دانشجویان قطعا تأثیر بلند مدت در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.

نتایج این تحقیق در سایت مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد به نشانی http://eva.um.ac.ir/index.php?lang=fa قرار دارد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *