خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » آمار شرکت کنندگان جذب هیأت علمی اسفند ۹۴ وزارت بهداشت
میزان جذب هیات علمی 97 - 98 وزارت بهداشت

آمار شرکت کنندگان جذب هیأت علمی اسفند ۹۴ وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به آمار شرکت در جذب هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تمایل زیادی به عضویت در هیأت علمی بالینی وجود ندارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سیدعلی حسینی در گفتگو با مهر افزود: در سیزدهمین فراخوان حذب هیات علمی وزارت بهداشت اسفند ماه ۹۴، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر مرد و یک هزار و ۳۰۰ نفر زن هستند.

وی گفت: ما در فراخوان جذب پیش بینی کردیم که بتوانیم یک هزار و ۵۰۰ نفر جذب کنیم و اعلام نیازهای دانشگاهها در این حدود اعلام شدند.

حسینی یادآور شد: حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر با مدرک دکتری تخصصی، حدود ۱۱۰ نفر با مدرک فوق تخصص، حدود ۷۰ نفر با مدرک فلوشیپ، حدود ۷۰۰ نفر با مدرک تخصص، نزدیک به ۳۰۰ نفر با مدرک کارشناسی ارشد در این دوره از فراخوان ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارشد برای رشته هایی مانند کاردانی در دانشگاهها جذب می شوند. تقریبا حدود ۱۰ درصد هیات علمی به عنوان کارشناسی ارشد در وزارت بهداشت می پذیریم و سایر افراد از دارندگان مدارک تخصص و دکتری تخصصی جذب می شوند.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: در کل تعداد افرادی که متقاضی هیات علمی در رشته های بالینی هستند، زیاد نیست و تمایل زیادی به عضویت هیات علمی بالینی وجود ندارد.

وی گفت: این در حالی است که نیاز ما در دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به دوره هایی که داریم و در ۱۰ منطقه آمایشی بسیاری از دوره های فوق تخصصی برقرار است، به رشته های علوم بالینی بیشتر است. انتظار داریم که هیات علمی بالینی بیشتر از این تعداد جذب کنیم تا کمبودهای هیات علمی در این بخش را برطرف کنیم.

حسینی اضافه کرد: انتظار این است که تا مهرماه فرآیند جذب را که در دانشگاه ها شروع شده است طی کنیم. ما پیش بینی کردیم که پس از طی مراحل اجرایی در دانشگاهها، در وزارت بهداشت نیز طی ۲ تا ۳ هفته پرونده ها را تعیین تکلیف کنیم و افراد واجد شرایط به دانشگاه ها معرفی شوند تا در مهرماه ۹۵ شروع به کار کنند.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

یک دیدگاه

  1. جناب آقای دکتر حسینی
    با سلام
    دانشگاههایی در شهریور ماه ۹۴ اعلام نیاز کردند که هیچگونه اقدامی حتی برای انجام مصاحبه نکردند.
    الان حدود ۸ ماه میگذرد در این خصوص قصد انجام چه اقداماتی دارید؟
    در این خصوص شما چه برنامه و یا مکانیسم پیشنهادی دارید؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *