خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » واگذاری اختیار پذیرش بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها

واگذاری اختیار پذیرش بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: اختیار پذیرش بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدفرهادی در نشستی با روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری، واحدهای رشد و نمایندگان اعضای هیئت های علمی دانشگاه های استان سمنان که درمحل دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: به دانشگاه ها اعلام شده که تعیین کنند در چه رشته هایی و به چند نفر دانشجو نیاز دارند و بر همان اساس بورسیه های خود را تعیین کنند.

وی افزود: در این شیوه افراد متقاضی تحصیل به صورت بورسیه، پس از آزمون های کتبی و شفاهی و مصاحبه های تخصصی معرفی می شوند که بر این اساس در سال گذشته ۱۰۰ نفر در کشور بر اساس نیاز دانشگاه ها به اعضای هیئت علمی، بورسیه شدند.

وی همچنین در خصوص پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی گفت: بسته به چارچوب و سقف ظرفیت های دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تا ۲۰ دانشجو و در مقطع دکترا بین پنج تا هفت نفر پذیرش می شوند.

وزیر علوم همچنین از اعلام برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه علم و فناوری و آموزش عالی خبر داد و گفت: بر این اساس برنامه درسی رشته های تحصیلی بازنگری شده تا با گنجاندن واحدهای کارآموزی و کارورزی و ایجاد فرصت های مطالعاتی و دوره های پسا دکترا در واحدهای صنعتی، زمینه آشنایی دانشگاهیان با صنعتگران فراهم شود.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *