خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تدوین «آیین‌نامه تشویقی و رکود علمی» اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد

تدوین «آیین‌نامه تشویقی و رکود علمی» اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین «آیین‌نامه تشویقی و رکود علمی» اعضای هیأت علمی این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اصلاح چند بخش‌نامه‌ آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: آیین‌نامه “آیین‌نامه تشویقی و رکود علمی” دانشگاه آزاد برای نخستین بار تدوین شد، ویرایش نهایی آن انجام شد و به زودی ابلاغ می شود.

وی در توضیح آیین‌نامه مذکور گفت: از مباحثی که در این آیین نامه به آن پرداخته شده این است که برای اعضای هیات علمی که در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش و فرهنگی فعالیتی فراتر از انتظار داشته باشند پایه تشویقی لحاظ شده و در مقابل برای افرادی که نتوانند در موعد مقرر ارتقا کسب کنند محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد پایه تشویقی که برای اعضای هیات علمی این دانشگاه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: چنانچه امتیاز پژوهشی یک فرد در سال از یک حد بیشتر شود یا میزان تولیدات علمی این فرد فراتر از حد انتظار باشد برای وی پایه تشویقی در نظر گرفته می‌شود یا چنانچه اعضای هیات علمی کتاب برگزیده سال داشته باشند،در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده و یا استاد نمونه کشوری شوند و به طور کلی چنانچه فردی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فراتر از وظیفه خود فعالیت کنند و فعالیت این فرد به تایید دانشگاه برسد برای او پایه تشویقی در نظر گرفته می‌شود که این پایه تشویقی هم شامل اعتبار علمی و هم شامل مسائل مالی است.

حسین‌زاده لطفی در مورد وضعیت رکود اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد انتظاراتی از اعضای هیات علمی خود دارد و هر عضو هیات علمی این دانشگاه باید سالانه پایه‌ای را کسب کند. چنانچه فردی طی سه سال تولیدات علمی نداشته باشد مشمول رکود علمی می‌شود و برای او محدودیت‌هایی از قبیل کاهش حق‌التدریس، کاهش سقف پایان‌نامه و غیره در نظر گرفته شده و هیات ممیزه دانشگاه در مورد نوع و چگونگی همکاری این فرد با دانشگاه تجدید‌نظر خواهد کرد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *